kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

پاریس برای حفاظت از سفارت ایران حمایت از تروریست‌ها را متوقف کند

سفارت فرانسه در تهران که کشورش به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده از اتخاذ تمهیداتی برای تقویت امنیت سفارت ایران در پاریس خبر داد.




در پی تعرض تعدادی از اعضای گروهک تروریستی کومله به سفارت ایران در پاریس و موضع‌گیری وزارت خارجه ایران، سفارت فرانسه در تهران امروز اعلام کرد: «به دنبال حوادث مشاهده شده در مقابل سفارت ایران در پاریس (جمعه 23 شهریور)، فرماندهی پلیس پاریس اعلام کرد که همان روز وارد عمل شده و از 12 فردی که مقابل سفارت تظاهرات می‌کردند، در محل بازجویی به عمل آورده است.»
به گزارش ایلنا، در مطلبی که سفارت فرانسه در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده، آمده است: «نظر به مسئولیت فرانسه در قبال حفاظت از اماکن دیپلماتیک و با موافقت سفارت ایران، تمهیداتی برای تقویت امنیت سفارت ایران در نظر گرفته شد.»
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در واکنش به تعرض به سفارت ایران در پاریس گفت: متاسفانه به رغم انتظار طبیعی که از پلیس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور این مهاجمین که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، بموقع در محل حاضر نبودند که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور بهنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است. خاطر نشان می‌کنم پس از پیگیری‌های متعدد و حضور نیروهای ذیربط تعدادی از مهاجمین توسط پلیس دستگیر شدند که خواستار محاکمه و مجازات آنها و اعلام نتیجه از سوی مقامات ذیصلاح هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال بار دیگر به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد که تامین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان می‌باشد و لازم است نسبت به حفاظت و صیانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهیدات و اقدامات جدی و لازم به عمل آورند.
فرانسه؛ خانه امید تروریستها
اظهارات سفیر فرانسه در مورد تمهیدات دولت این کشور برای حفاظت از سفارت ایران در پاریس برای ایرانیان مضحک است. چرا که این کشور تحت نفوذ صهیونیست‌ها خاصه در سال‌های اخیر به پایگاهی برای دشمنی و ستیزه با کشورمان تبدیل شده است.
فرانسه در روند مذاکرات هسته‌ای عملا در نقش پلیس بد ظاهر شد و به کارشکنی پرداخت. این کشور در سال‌های اخیر بدون هیچ واهمه‌ای از دولت ایران به یک گروهک تروریستی شناخته شده که قریب به یک دهه به ماشین کشتار صدام تبدیل شده بود و دست کم 17000 ایرانی را ترور کرده است مجوز برگزاری گردهمایی داد. به این ترتیب در این سال‌ها عملا پاریس به پناهگاه تروریست‌های گروهک منافقین بدل شده است.
اگر کشورمان با جسارت روزافزون این قبیل کشورها مواجه شده به سبب انفعال در برخورد قاطع در خطاهای گذشته این قبیل کشورهاست. متاسفانه پس از اجرای برجام در کمال ناباوری دولتمردان تدبیر و امید بیشترین سهم پسابرجامی از بازار ایران را به فرانسه اختصاص دادند. انتظار این بود که دولتمردان برای خاطر برجام هم که شده کشوری را که بیشترین سنگ اندازی‌ها را در مسیر انتقاد توافق هسته‌ای مرتکب شده با ابزارهای پسابرجامی تنبیه کنند اما عملا کار برعکس شد.
نکته قابل تامل آنکه وقتی آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد شرکت‌های فرانسوی باز هم زودتر از همه زمزمه رفتن را سردادند.