kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

3 شهید و 248 مجروح در غزه بر اثر شلیک صهیونیست‌ها و با مجوز آمریکا و اروپا

فلسطینیان ساکن نوار غزه برای بیست و پنجمین جمعه متوالی در تظاهرات بزرگ بازگشت شرکت کردند. در این تظاهرات سه فلسطینی که یکی از آنها نوجوان ۱۲ ساله بود، شهید و ۲۴۸ تن زخمی شدند که حال شش تن آنها وخیم گزارش شده است در این تظاهرات ۱۸ کودک و نوجوان نیز زخمی شدند.

هزاران نفر اعم از زن و مرد و کودک و جوان و سالخورده روز جمعه برای شرکت در این تظاهرات روز بازگشت با عنوان« مقاومت گزینه ما» خود را به مناطق مرزی رساندند. جوانان فلسطینی نیز بادبادک‌های کاغذی را به هوا فرستادند که حامل تصاویر شهدا بودند.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تیراندازی و شلیک گاز ‌اشک‌آور و بمب‌های گازی به سمت تظاهرات‌کنندگان کردند که سه فلسطینی از جمله «شادی عبدالعال» ۱۲ ساله در شرق جبالیا و دو تن دیگر که ۲۱ ساله بودند در شرق البریج و شرق غزه شهید شدند در حالی که ۲۴۸ تن نیز زخمی شدند. حال شش تن زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. در بین زخمی‌ها ۱۸ تن کودک و نوجوان هستند و ۱۲۰ تن به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند در بین زخمی‌ها دو نیروی امدادرسان نیز هستند. شاهدان عینی اعلام کردند، صدای انفجاری مهیب در نزدیکی اردوگاه العوده در شرق غزه شنیده شد و این انفجار ناشی از هدف گرفتن توپخانه مقاومت در شرق غزه بود. گفتنی است در جریان تظاهرات روز بازگشت که از ۳۰ مارس(10 فروردین) آغاز شده است تاکنون 193 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 19هزار و 500 نفر دیگر زخمی شده‌اند.همزمان با تحولات در غزه، ساکنان روستای «خان الاحمر» در شرق قدس، نماز جمعه را روی زمین‌هایی که با تهدید مصادره روبه‌رو هستند، اقامه کردند.
مجوز برای کشتار و جنایت
آمریکا و اروپا که این روزها بر سر عملیات ارتش سوریه در شهر و استان «ادلب»، سر و صدای زیادی راه انداخته‌اند، از فروردین ماه گذشته به نظامیان اشغالگر صهیونیست اجازه داده‌اند که هر قدر که می‌خواهد، از فلسطینی‌های مظلوم بکشد! البته رژیم صهیونیستی نیز در سایه سکوت محافل سیاسی و رسانه‌ای غربی و عربی، در نوار غزه مثل «شکارگاه خصوصی» عمل می‌کند!