kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* همه تحلیلگران تاریخ در این مورد متفق‌القول هستند که زندگی اشرافی یک عده مسلمان در صدر اسلام موجب مصیبت عظمای کربلا یعنی به شهادت رسیدن
امام حسین(ع) و یارانش و سپس به اسارت رفتن اهل بیت ایشان شد. امروز هم اگر با زراندوزان بعد از انقلاب برخورد نشود باید منتظر ذبح ارزش‌های انقلاب و عناصر ارزشمند انقلابی و اسلامی شد.
علیمردانی
* وضع و حال امروز اصلاح‌طلبان با دولت عجیب و پندآموز است. خودشان دولت را در سراشیبی سقوط انداخته‌اند ابراز برائت هم می‌کنند! امیدواریم آقای رئیس‌جمهور حساب دستشان آمده باشد و بتوانند دوست و دشمن واقعی خود را تشخیص بدهند.
6979---0916
* عدم ترخیص به موقع کالاها از گمرک موجب کمبود اجناس در بازار شده است، تعلل دولت در ترخیص کالاها از گمرک آیا نوعی خودتحریمی نیست؟
3297---013
* کدام نظام بانکداری در دنیا برای بخش تولید وام با بهره 30 درصد می‌دهد که نظام بانکی کشور همچنان اصرار به پرداخت چنین وام‌هایی برای بخش تولید دچار مشکلات عدیده دارد؟
3767---0919
* بلایی به سر تولید آورده‌اند که تولیدکننده فقط باید مالیات نجومی بپردازد در حالی که اگر اقدام به واردات می‌کرد هزینه کمتری می‌پرداخت و سود کلانی عایدش می‌شد.
9715---021
* آقای آشنا مشاور آقای رئیس‌جمهور از پیشنهاد کیهان به آقای روحانی مبنی بر عدم حضور در سازمان ملل به نشانه اعتراض به آمریکا ناراحت شده و کیهان را آدم کوچک خطاب کرده است! عرض می‌کنم این چگونه کوچکی است که روشنگری‌هایش در دل رژیم غاصب صهیونیست در خارج مرزها هراس افکنده است و آمریکایی‌ها در آن طرف دنیا از آن وحشت دارند!
1639---0915
* بیشتر کسانی که دانسته یا ندانسته به این دولت بی‌صداقت رای دادند الان به عذرخواهی افتاده‌اند. البته برای بعضی سخت است که به روی خود بیاورند. به هر حال کشور سال‌ها عقب افتاد و نسل آینده کوتاهی ما را نخواهد بخشید.
0257---0922
* آقای رئیس مجلس صحبت از فرهنگ قرآنی کرده است. فقط خوب است ایشان توضیح بدهند که از فرهنگ قرآنی چگونه می‌توان برداشت کرد که برجام پر از ابهام و مورد نقد در کمتر از 20 دقیقه تصویب شود و آن همه خسارت به کشور و ملت وارد گردد؟
6333---0911
* در دوره مدیریت آقای قالیباف در شهرداری در و دیوار ایستگاه‌های مترو به هنگام ایام عزای اهل بیت(ع) سیاهپوش می‌شد و آوای مداحی عزاداری طنین‌انداز بود. مردم هم استقبال می‌کردند. ولی الان خبری نیست.
6937---0919
* مگر نه اینکه موکل باید از نظر وکیل خود آگاه باشد پس چرا نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از برملا شدن رای خود نزد مردم وحشت دارند؟
1382---0915
* بلایی که به خاطر برخی تصمیمات دولتی بر سر اقتصاد کشور یعنی ارز و سکه آمد کودتایی بود که اگرچه مردم را به زحمت انداخته است ولی موفق نشد و شکست خورد. بی‌جهت نیست که آمریکایی‌ها و دنباله‌های آنان در داخل بسیار عصبانی هستند.
3911---0916
* وقتی فاصله یک جوان با گناه جنسی در فضای مجازی 20 ثانیه بیشتر نیست مسئولین کشور به ویژه مدیران و تصمیم‌گیران وزارت ارتباطات که حامی تلگرام هستند در این گناه شریکند.
6158---0936
* چند مدت قبل وزیر بهداشت مصاحبه کرده و گفت برای داروها حداکثر 10 تا 12درصد افزایش قیمت خواهیم داشت ولی واقعیت این است که قیمت بیشتر داروها در چند نوبت به دو برابر افزایش یافته است. این عدم صداقتی که مردم از دولتمردان مشاهده می‌کنند اعتماد آنان به دولت را تضعیف می‌کند.
دکتر طوسی‌زاده
* وزیر مسکن و شهرسازی به دلیل کم دستاورد بودن وزارتخانه تحت مدیریتش حاضر به شرکت در مراسم افتتاح پل‌های کوچک تقاطع در جاده‌های کشور می‌شود. در گذشته در افتتاح پروژه‌هایی در این سطح به حضور استاندار و مسئولان محلی اکتفا می‌شد.
0594---0912
* اگر دولتمردان این دولت برای بهتر شدن وضعیت کشور، با آمریکا مذاکره کردند که بدتر شد! از آن بدتر اینکه به جای عذرخواهی با حاشیه‌پردازی به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند.
5284---0919
* گران‌فروشی برخی از کسبه در شهر لامرد فارس کمر مردم را خرد کرده است. بازرسین اداره صنعت و معدن و مسئولین تعزیرات حکومتی در این شهر هیچ احساس مسئولیت نمی‌کنند. آیا بابت حقوقی که ماهیانه از بیت‌المال دریافت می‌کنند نباید پاسخگو باشند؟
3299---0917
* فرزندم سه سال قبل بعد از پایان خدمت سربازی با چند نفر از دوستانش اقدام به تاسیس شرکت واردکننده دوربین‌های مداربسته کرد. بعد از مدتی ورشکسته شدند و از این کار انصراف دادند. اکنون برای ایشان 14 میلیارد تومان مالیات آمده است. در تحقیق و بررسی معلوم شده از اسم و عنوان شرکت فرزندم سوءاستفاده کرده‌اند. در حال حاضر به هر کجا مراجعه می‌کنیم می‌گویند به ما ربط ندارد. ما چه بکنیم؟
بهرامی
* مسئولین آموزش و پرورش در اعلام نتایج آزمون استعدادهای درخشان در سایت مربوطه فقط به اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان اکتفا کرده و هیچ اطلاعاتی در مورد ریز نمره‌ها و کارنامه دانش‌آموزان بیرون نداده است. همین امر یعنی عدم شفافیت شائبه‌های زیادی را به وجود آورده و اصل آزمون را زیر سوال می‌برد.
جوادی
* با به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی فرزندم برای باز کردن حساب بانکی به نام ایشان به بانک مراجعه کردم گفتند چون فرزندت به سن تکلیف رسیده باید خود صاحب حساب حضور داشته باشد. پس چگونه است که با یک شناسنامه که صاحبش حضور نداشته کارت بازرگانی با مجوز صرافی صادر کرده‌اند؟!
8902---0914
* در مجتمع قضایی شهید بهشتی در تبریز برای نگه داشتن تلفن همراه مراجعین مبلغ 500 تومان پول می‌گیرند. با یک حساب سرانگشتی روزانه 500 هزار تومان کسب درآمد می‌شود. کاری هم به رضایت و عدم رضایت مردم ندارند! آیا این کار سبک کردن جایگاه دستگاه قضائیه در ذهن مردم نیست؟
احمدی
* در محله دربند در شمال تهران که محله‌ای قدیمی است مغازه میوه‌فروشی وجود ندارد. ساکنین محل مجبورند به تجریش بیایند. قیمت میوه در تجریش سرسام‌آور است. از مسئولین شهرداری تقاضا داریم برای راه‌اندازی میدان تره‌بار در این محله قدیمی مساعدت داشته باشند.
5477---0912
* در ساعت 1/50 بامداد دوشنبه 97/6/19 فرزند 8 ماهه‌ام را که در تب می‌سوخت به بیمارستان امام زمان (عج) اسلامشهر بردم. پزشک عمومی با تجویز یک شربت اظهار داشت مشکلی نیست... پس از مراجعت به منزل در ساعت حدود 6 صبح دیدم بچه از تب شدید به حالت تشنج می‌رود سریع به همان بیمارستان مراجعه و متولیان بیمارستان از همان پزشک خواستند که بیمار چند ساعت قبل خود را معالجه نماید ولی پزشک امتناع کرد؟! به ناچار به درمانگاه دیگری مراجعه نمودم. چرا برخی پزشکان این قدر بی‌تعهد و نسبت به جان مردم بی‌اعتنا هستند؟ از مسئولان وزارت بهداشت درخواست رسیدگی دارم.
داورزنی
* وقتی هنرپیشه‌ای غرق در ثروت و خوش‌گذرانی و عیش و نوش از یک تروریست جانی حمایت می‌کند و علیه اعدام او موضع می‌گیرد باید هم شاهد کشته شدن مظلومانه دو تن از مأمورین نیروی انتظامی توسط اشرار در شهر میناب در جنوب کشور باشیم! چه کسی اجازه چنین اظهارنظرهایی از سر حماقت یا بی‌وجدانی را به سلبریتی‌ها داده است؟ چرا مدعی‌العموم با سلبریتی‌های حامی تروریست‌ها برخورد قضائی نمی‌کند؟
6331---0912 و 3991---0938
* وزارت ارشاد چگونه ناظری است که یک فیلم سراسر ابتذال در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود! قرار است با این‌گونه فیلم‌ها مردم هدایت شوند! اگر دموکراسی این است «مرگ بر این دموکراسی!»
خانم نادری