kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
امام جمعه قم:

برخی همگام با جنگ رسانه‌ای دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نهادهای انقلابی‌اند

امام جمعه قم گفت: دشمن به شدت تلاش می‌کند مردم را مضطرب و به مسئولین کشور بدبین کند، همه مراقب باشند در این دام گرفتار نشوند.
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: برخی عمدا یا سهوا بر جنگ رسانه‌ای دشمن و اهداف پلید آنها برای بدبین کردن مردم به مسئولین کشور و نهادهای انقلابی دامن می‌زنند.
وی بیان داشت: اگر فرد یا گروهی خواستار کمک به کشور خود است و در جامعه تاثیرگذار است، همتش باید صرف بهبود وضعیت کشور و کاهش مشکلات شود نه اینکه همسو با دشمن به نهادهای انقلابی حمله کند. امروز بدبین کردن مردم به سپاه پاسداران، قوه قضائیه و شورای نگهبان خواسته اصلی دشمن است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: هیچ کس مانع انتقاد به مدیریت کشور نیست، همه می‌توانند از فرصت نقد کردن مسئولین در رسانه‌های متکثر استفاده کنند اما نباید به این بهانه متاثر از اغراض سیاسی و قبیله‌ای نقاط قوت و خوبی‌ها که در برخی موارد کم‌نظیر هم هست نادیده گرفته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی قوای سه‌گانه را در اعتمادسازی مردم به خودشان مسئول دانست و اظهار داشت: اگرچه بخش مهمی از این وظیفه برعهده دستگاه‌ها است اما خود مردم هم باید متفکرانه و به دور از هیاهوهای تبلیغاتی اعتماد خود را به ارکان نظام بسنجند و رسانه‌ها نیز باید به مسئولیت خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.
امام جمعه قم در بخش پایانی خطبه‌ها ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب و همه بزرگان و علما و مراجع گفته و تاکید کرده‌اند باید در این فرصت به تعالی معرفت نسبت به فلسفه قیام عاشورا اقدام کرد تا اثرات آن در زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ما سرریز شود.
وی بر عزاداری به سبک سنتی تاکید کرد و افزود: همه مکلف هستیم تا عزاداری همراه با شعور و توأم با شور را گسترش دهیم اما خطبا و مداحان در این زمینه مسئولیت بزرگی بر گردن دارند و باید در روضه‌خوانی‌ها و سخنان خود از کتب و مقاتل مستند و معتبر استفاده کنند.