kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

تشییع 4 شهید در البرز شیراز و همدان

پیکرهای پاک و مطهر چهار شهید دفاع مقدس بر دوش امت شهید‌پرور البرز، شیراز و همدان تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر جانباز 70 درصد دفاع مقدس سعید شش بلوکی روز پنجشنبه در میان حزن و‌اندوه مردم استان البرز در شهرستان فردیس با شکوه خاصی تشییع شد.
به گزارش ایرنا، این یادگار دفاع مقدس، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت 2 روز پیش در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران در سن 57 سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.آئین تشییع پیکر این جانباز از مقابل منزلش در جاده فردیس خیابان 57 کوچه شهید امانی انجام و برای خاکسپاری به بهشت سکینه(س) کرج انتقال یافت.آئین تشییع پیکرمطهر این رزمنده دفاع مقدس با سینه زنی و عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) و شهدای 8 سال دفاع مقدس همراه شد.جانباز سرافراز دفاع مقدس سعید شش بلوکی در تاریخ هجدهم دی ماه 1359 به عنوان سرباز وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و در تاریخ 24 آبان ماه 1360 در منطقه حمیدیه اهواز از ناحیه گردن مجروح و قطع نخاع شد.
تشییع پیکرهای دو شهید گمنام در رزمایش محمد رسول‌الله شیراز
به گزارش ایسنا، صبح دیروز همزمان با برگزاری رزمایش اقتدار عاشورائیان محمدرسول‌الله(ص) 2 در شیراز، پیکر مطهر 2 شهید گمنام نیز تشییع شد.
فرمانده ناحیه مقاومت احمدبن موسی(ع) در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام و برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) در سخنانی گفت: بسیج دارای فرهنگی عاشورایی است و شهدای گمنام خود سندی تمام‌کننده بر این واقعیت هستند.
سرهنگ مرتضی خسروانی افزود: فرهنگ حاکم بر بسیج، فرهنگی است عاشورایی و شهدای گنام حاضر در رزمایش خود سندی تمام‌کننده بر این واقعیت است.
تشییع پیکر مطهر شهید «محمد جواهری» در همدان
پیکر مطهر شهید «محمد جواهری» شهید مفقود الجسدی که به تازگی از روی پلاک شناسایی شده است، دیروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور مردم شهید پرور دارالمومنین شهر همدان تشییع شد.به گزارش ایرنا، شهید جواهری متولد 1338 روستای انصارالامام از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که 25 آذر 1361 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه جنگی سومار به درجه رفیع شهادت نایل آمد. نماینده کمیته جست و جوی مفقودین استان همدان گفت: این شهید به همراه دیگر همرزمانش در سال 61 وارد شهر «مندلی» عراق شد اما از این گروهان عده‌ای به عقب بازنگشته و پیکر مطهرشان در این شهر باقی ماند.بهرام دوست پرست اضافه کرد: پیکر این شهید 24 ساله به تازگی از طریق پلاک شناسایی و به کشور بازگردانده شد.وی خاطر نشان کرد: خبر شناسایی و بازگشت پیکر مطهر این شهید چهارشنبه شب در آیین عزاداری سید الشهدا(ع) به مادر این شهید اطلاع‌رسانی شد.پیکر مطهر این شهید عصر پنجشنبه وارد همدان و بلافاصله به مراسم زیارت عاشورای بسیجیان مسجد مهدیه منتقل و آیین وداع با آن بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله سپاه برگزار شد.