kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

حوادث کوتاه از کشور

کشف تریاک
یزد‌- خبرنگار کیهان‌: رئیس ‌پلیس مبارزه با موادمخدر یزد از کشف تریاک در این استان خبر داد.
سرهنگ «محمدحسین ستوده‌نیا» گفت: در راستاي مبارزه بي‌امان با سوداگران مرگ و پس از انجام کارهای اطلاعاتي گسترده، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد از تردد قاچاقچيان با يک دستگاه خودرو سواری در محورهاي مواصلاتي مطلع شدند.
وی افزود: ماموران خودرو مربوط به سوداگران مرگ را متوقف و در بازرسی از آن، 188 کیلو تریاک را کشف کردند.
رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر استان با‌اشاره به دستگیری دو قاچاقچی در این خصوص، گفت: قاچاقچیان این محموله را از شرق کشور بارگیری و قصد انتقال به کرج را داشتند که دستگیر شدند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان به دادسرا معرفی و با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.
سیگار قاچاق
اصفهان - خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف تعداد 74 هزار و 800 نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی یک منزل مسکونی خبر داد.
سرهنگ حسن‌یار دوستی گفت: ماموران انتظامی بخش بن رود شهرستان اصفهان از دپوی تعداد زیادی سیگار خارجی در منزلی مطلع و وارد عمل شدند.
وی ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
کشف مواد افیونی
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 900 کیلو تریاک طی دو عملیات پلیسی خبر داد.
سرتیپ «عزیزاله ملکی» گفت: در عملیاتی ماموران ایست بازرسی شهرستان خمیر، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر بونکر حامل سیمان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.
وی افزود: در بازرسی تخصصی از این کامیون توسط سگ‌های مواد یاب، 745 کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و راننده آن دستگیر شد.
وی ادامه داد: همچنین در عملیاتی دیگر، ماموران مبارزه با موادمخدر شهرستان حاجی آباد، 155 کیلو تریاک که توسط احشام از مسیرهای مالرو حمل می‌شد، کشف کردند.
برخورد مرگبار
سرویس شهرستان‌ها‌: سرپرست پليس راه شمالي استان فارس گفت: بر اثر برخورد يك دستگاه سواري زانتيا با يك دستگاه پرايد در محور «فيروزآباد»، سه تن كشته و يك نفر مجروح شد.
سرهنگ «عبدالهاشم دهقاني» افزود: در این حادثه يك دستگاه زانتيا با يك سرنشين با يك دستگاه پرايد با سه سرنشين برخورد و بر اثر آن هر سه سرنشين پرايد در دم فوت و راننده زانتيا نيز مجروح شده است.
وی تصريح كرد: كارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه را بي‌احتياطي از جانب راننده سواري زانتيا به دليل تجاوز به چپ اعلام كردند.
انهدام باند سرقت
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از انهدام باند سارقان قطعات خودرو با 24 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ «دلاور القاصي مهر‌» گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو، اكيپ ويژه‌اي از ماموران انتظامي شهرستان شيراز براي شناسايي و دستگيري سارقان وارد عمل شدند.
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، پليسي و تحقيقات گسترده، دو سارق كه به صورت باندي اقدام به سرقت قطعات خودرو مي كردند شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه حين سرقت دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز بیان داشت: سارقان در تحقيقات اوليه به 24 فقره سرقت اعتراف و تعدادي قطعات خودرو از آنان نيز كشف و تحويل مال باختگان شد و متهمان تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.
احتکار میلگرد
اهواز‌- فارس‌: جانشين فرمانده انتظامی خوزستان از کشف میلگرد احتکار شده در شهرستان اهواز خبر داد.
سرهنگ سید محمد صالحی گفت: در بازرسی به عمل آمده آهن‌آلاتی از قبیل میل گرد و ورق ضخیم احتکار شده،کشف و انبار مذکور پلمب شد.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی آهن‌آلات احتکار شده را 41 میلیارد و 414 میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.
کرمانشاه لرزید
کرمانشاه‌- تسنیم‌: زلزله‌ای به بزرگی 4/1 ریشتر شهر تازه آباد در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
زلزله‌ای به قدرت 4/1 ریشتر در 15 کیلومتری تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه به وقوع پیوست.
این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین به ‌وقوع پیوست و کانون زلزله در موقعیت 34/613 عرض شمالی و 46/208 طول شرقی ثبت شده است.
آتش در مرتع
قصرشیرین‌- ایرنا‌: فرماندار سرپل ذهاب از وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات روستای«‌کلاوه» از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: در این رخداد60 هکتار از مراتع و اراضی منابع طبیعی این منطقه در آتش سوخت.
محبت جمالی‌نیا افزود: با وجود شدت وزش باد گرم و سخت گذر بودن منطقه با حضور نیروهای امدادی و همکاری نیروهای ارتش مستقر در پادگان ابوذر‌، آتش در نخستین ساعات مهار شد.
وی بیان کرد: تلاش نیروهای بسیج ، سپاه پاسداران انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی، دوستداران طبیعت و همچنین مردم منطقه در کنار عوامل و دستگاه‌های امدادی در مهار آتش شایسته قدردانی است.
تصادف مرگبار
خرم‌آباد- خبرگزاری صدا و سیما‌: رئیس ‌پلیس راه استان لرستان از حادثه رانندگی در محور بروجرد به خرم‌آباد پنج كشته برجای خبر داد.
سرهنگ مرتضی چغلوند گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری سمند با یکدستگاه کامیون در محور بروجرد به خرم‌آباد پنج نفر کشته شدند.
وی علت اين حادثه  را خواب‌آلودگی راننده سواری پژو اعلام کرد.
نجات گمشدگان در کویر
سمنان‌- باشگاه خبرنگاران جوان‌: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: شش نفری که از ظهر پنجشنبه تماس با آنان در کویر جنوب سمنان میسر نبود، بامداد جمعه پیدا
شدند.
ایرج رئیسیان با ‌اشاره به سفر زمینی سید حسن میر شفیع معاون وزیر راه و شهرسازی کشور و چهار کارشناس ارشد وزارت راه و شهرسازی کشور و اصفهان به استان سمنان با ‌اشاره گمشدگان در کویر جنوب سمنان افزود: برقراری تماس تلفنی با این افراد از ظهر پنجشنبه میسر نبود تا اینکه ساعت پنج بامداد این افراد با تماسی وضعیت خود را اعلام کردند.
وی بیان کرد: این افراد از اصفهان عازم جندق بودند و قرار بود از مسیر جندق به جاده نیمه تمام در جنوب استان سمنان که به گرمسار منتهی می‌شود بازدیدی داشته باشند.