kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

8 هزار کلاس امسال بهره‌برداری می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش، از بهره‌برداری هشت هزار کلاس درس جدید تا مهرماه خبر داد و گفت: این تعداد کلاس درس نسبت به سال گذشته 1/5 برابر شده است.

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی‌مهر در سفر به چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن از احداث یکهزار کلاس درس در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: این کلاس‌های درس پس از امضاء تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی احداث می‌شود.
به گفته وی، هم‌اکنون 11 استان کشور زیر خط میانگین سرانه کلاس درس و فضای فیزیکی قرار دارند، که ساخت کلاس‌های درس جدید در این استان‌ها، با توجه به اولویت‌های جدید احداث می‌شود.
رخشانی‌مهر اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، تهران و البرز از جمله استان‌هایی هستند که سرانه فضای فیزیکی کمتر از میانگین کشوری دارند.
به گفته وی، میانگین سرانه آموزشی کشور 5/2 متر مربع است به گونه‌ای که به ازای هر دانش‌آموز 5 متر مربع فضای آموزشی وجود دارد.
رئیس‌ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه استاندارد فضای فیزیکی باید 88/4 درصد باشد که در کشور 3متر با سرانه استاندارد جهانی فاصله وجود داد و این فاصله مربوط به همه فضاهای آموزشی است.
رخشانی‌مهر افزود: 3 درصد مدارس کشور تخریبی و نیاز به نوسازی دارد که بیشترین تعداد فضاهای تخریبی در استان تهران قرار دارد.
وی، به پراکندگی و توزیع ناعادلانه فضاهای آموزشی در شهرها و روستاها‌ اشاره کرد و گفت: این مسئله باعث افزایش فاصله سرانه فضای آموزشی با استانداردها شده است.
رخشانی‌مهر گفت: از سال 82 تاکنون 40هزار میلیارد ریال(4 هزار میلیاد تومان) به امر تخریب و نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شده است.
به گفته وی، در برنامه ششم توسعه نیز 3 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به تخریب و نوسازی مدارس اختصاص می‌یابد که در صورت تحقق این میزان اعتبار مدارس تخریبی کشور نوسازی می‌شود.