kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

دستگيري 2 متهم فروش سؤالات امتحاني در مشهد

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوی از دستگيري دو متهم پرونده فروش سؤالات آزمون به تعدادي از دانشجويان در مشهد خبر داد.
سرویس شهرستان‌ها‌:

سرتیپ«قادر كريمي» گفت: نماينده حقوقي يكي از دانشگاه‌هاي دولتي مشهد با تنظيم شكوائيه‌اي مبني بر افشاي سؤالات آزمون گروه تخصصي يكي از رشته‌هاي تحصيلي اين مركز آموزشي خواستار پيگيري سريع موضوع شد.
وی اضافه کرد: بررسي هاي اوليه كارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي حاكي از آن بود كه افرادي با سوءاستفاده از موقعيت شغلی خود در مرکز آموزشي مذكور به صورت مخفيانه و كاملا ماهرانه اقدام به برداشت سؤالات از سيستم دانشگاه كرده‌اند و سپس با گرفتن مبالغي، سؤالات را به وسيله فرد ديگري به دانشجويان فروخته‌اند.
وي خاطر‌نشان كرد: كارآگاهان پس از بررسي‌هاي دقيق كارشناسي و اقدامات گسترده اطلاعاتي، يكي از عاملان افشاي سؤالات آزمون را شناسايي و پس از هماهنگي مقام قضائي و حراست مركز آموزش، اين فرد دستگير شد.
كريمي گفت: متهم كه تصور مي‌كرد هيچ سرنخي از خود برجاي نگذاشته و از لو رفتن موضوع شوكه شده بود در بازجويي‌هاي به عمل آمده، لب به اعتراف گشود و بيان داشت كه با همكاري خانمي جوان (كه هر دواز افراد مرتبط با سيستم مركز آموزشي مورد نظر بودند) سؤالات را با استفاده از درگاه USB از دانشگاه خارج و اقدام به فروش اين سؤالات به چند نفر از دانشجويان به مبلغ 100 ميليون ريال كرده‌اند.
فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي با‌ اشاره به اين مطلب كه كارآگاهان با همكاري تيم حراست دانشگاه، متهم رديف دوم را نيز شناسايي و دستگير كردند، گفت: دو متهم پرونده به مراجع قضائي معرفي شده‌اند و تحقيقات درباره اين موضوع ادامه دارد.