kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

تخلیه هزاران فیلیپینی با نزدیک شدن طوفان مانگوت

با نزدیک شدن طوفان بزرگ مانگوت به فیلیپین، مقامات این کشور دستور تخلیه هزاران نفر از مردمی که در مسیر این طوفان قرار دارند را، صادر کردند.

مقامات فیلیپین دستور دادند هزاران نفر که در مسیر طوفان مانگوت قرار دارند، به مکان امن منتقل شوند و مدارس را تعطیل کردند. براساس این دستور، ماشین‌های سنگین در نقاطی که احتمال داده می‌شود رانش زمین در آنجا اتفاق بیافتد، مستقر شده‌اند و همچنین تعداد زیادی امدادگر و نیروی ارتش در شمال این کشور به حالت آماده‌باش در آمده‎اند.
به گزارش آسوشیتدپرس، بیش از چهار میلیون نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که احتمال دارد طوفان مانگوت این مناطق را تحت تاثیر قرار دهند و این در حالی است که مرکز هشدار طوفان در هاوایی اعلام کرده است که این طوفان با باد‌های شدید همراه خواهد بود.
مقامات فیلیپین پیش‎بینی کردند به نظر می‌رسد طوفان مانگوت اوایل شنبه استان کاگایان در شمال شرق فیلیپین را درنوردد. این طوفان روز جمعه در ۴۰۰ کیلومتری فیلیپین در اقیانوس آرام با باد‌هایی با سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر سرعت مشاهده شد. مقامات فیلیپین همچنین پیش‎بینی کردند که این طوفان با بارش باران‌های شدید و به دنبال آنجاری شدن سیل همراه باشد. سطح هشدار طوفان برای ۲۵ استان در اطراف جزیره لوزون در شمال فیلیپین نیز صادر شده است که این موضوع باعث شد تا محدودیت‌هایی در سفر‌های دریایی و هوایی اعمال شود.
پس از فیلیپین، مرکز پیش‎بینی هوا در هنگ‎کنگ نیز اعلام کرد طوفان مانگوت اوایل دوشنبه جنوب هنگ‎کنگ و شمال استان هاینان را تاثیر قرار خواهد داد. اگرچه به تدریج شدت این طوفان کاهش خواهد یافت، اما پیش‎بینی می‌شود که این طوفان با باد‌هایی با سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت نیز همراه باشد.
در حال حاضر در استان گواندونگ چین به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از این طوفان، سه هزار و ۷۷۷ پناهگاه برای اسکان بیش از یکصد هزار تن از ساکنان این استان و گردشگران برپا شده است.