kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

تهدیدات باکو علیه عزاداران محرم و پذیرایی از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان

دولت باکو طی بیانیه ای، عزاداران عاشورای حسینی(ع) را تهدید کرد که خروج دسته های عزاداری از مساجد و حضور کاروان سوگواران در خیابان های شهرها و روستاها و حتی خانه های مردم در این کشور ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اداره مسلمانان قفقاز وابسته به دولت جمهوری آذربایجان محدودیت های برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را در این کشور تشدید کرد.
این اداره با صدور بیانیه ای، تهدید کرد، خروج دسته های عزاداری از مساجد و حضور کاروان های سوگواران در خیابان های شهرها و روستاهای جمهوری آذربایجان ممنوع است.
اداره مسلمانان قفقاز همچنین به روحانیون و خطبای مساجد دستور داده است، بر اساس متون واحدی که این اداره تهیه می کند، در مساجد سخنرانی کنند.
اداره مسلمانان قفقاز همچنین نصب پرچم های عزاداری در خارج از مساجد جمهوری آذربایجان را ممنوع کرده است.
برگزاری مجالس عزاداری در منازل مردم جمهوری آذربایجان نیز ممنوع شده است.
«جیحون بایرام اف»، وزیر آموزش جمهوری آذربایجان نیز به مدیران مدارس و متولیان مساجد این کشور دستور داد با حضور دانش آموزان در مراسم عاشورا، به طور جدی برخورد کنند. در صورت تخطی از این دستور العمل، مدیران مدارس 3000 منات و متولیان مساجد 2000 منات جریمه خواهند شد.
سختگیری و ممانعت دولت باکو از برگزاری مراسم مذهبی شیعیان در این کشور درحالی صورت می گیرد که اکثریت مطلق جمعیت جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند. خبرها همچنین حاکی است که «اویگیدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اکنون در جمهوری آذربایجان به سر می برد. این وزیر بدنام اسرائیلی طی روزهای گذشته با مقامات بلندپایه این کشور دیدار داشته است.