kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
با برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در ایران و 41 کشور جهان

ندای مظلومیت کوچک‌ترین شهید کربلا در جهان طنین‌انداز شد

همایش بزرگ شیر‌خوارگان حسینی با حضور چشمگیر مادرانی که کودکان شیر‌خواره خود را به یاد طفل 6 ماهه حضرت سید‌الشهدا(ع) در آغوش داشتند، برگزار شد.

باز هم تقویم که به اولین جمعه ماه محرم رسید، سیل مادران و پدران دلداده اهل بیت(ع) که در نخستین ساعات روز اطفال شیرخواره خود را در آغوش گرفته و به سمت یک همایش خاص می‌بردند، در کوچه پس کوچه‌های شهر به چشم می‌خورد.
دیروز به رسم هر سال برای کوچکترین شهید کربلا، سرباز 6 ماهه حسین(ع) همایشی بزرگ برپا شد که شرکت کنندگان آن کودکان شیرخواره‌ای بودند در آغوش مادران. مادرانی که با لباس‌های سبز و سربند یا‌علی‌اصغر(ع) کودکانشان را زینت کرده بودند و همنوا با رباب(س) در سوگ سرور و سالار شهیدان و طفل مظلومش‌گریستند و با چشمانی‌اشکبار به کودکان خود با عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شیر دادند.
آری، چه زیبا گفت شاعر:
من غم مهر حسین با شیر از مادر گرفتم
 روز اول کامدم دستور تا آخر گرفتم
همایش شیرخوارگان حسینی، همچون صبحگاه مشترک سربازان در گهواره‌ای بود که مادرانشان با قرائت نذرنامه، آنها را نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و این واقعیت را دوباره فریاد زدند که تا همیشه راه و نام حسین زنده است و لشکر عاشقان ارباب برای پیمودن این راه الهی در همه اعصار و زمان‌ها آماده‌اند.
افزایش استقبال جهانی از همایش شیرخوارگان حسینی
این همایش پر شکوه دیروز در بیش از ۵۳۰۰ نقطه کشور شامل بقاع متبرک امامزادگان، مصلا‌های نماز جمعه و مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مراکز منتخب در استان‌های مختلف برگزار شد که شاخص‌ترین آنها در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع)، میدان امام(ره) اصفهان و مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران بود.
استقبال شیعیان دیگر کشور‌ها از همایش شیر‌خوارگان حسینی هم طی سال‌های اخیر در حال افزایش است و امسال این مراسم علاوه‌بر ایران در ۴۱ نقطه از کشور‌هایی چون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، کانادا، آمریکا، استرالیا، دانمارک، فرانسه، سوئد، تایلند و برخی کشور‌های دیگر برگزار شد.