kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
معاون وزیر راه و شهرسازی:

17 شهر جدید کشور به مرحله جمعیت پذیری رسید

معاون وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که 17 شهر جدید کشور به مرحله جمعیت‌پذیری رسیده است.

حبیب الله طاهرخانی در شهر جدید هشتگرد استان البرز افزود: در بین شهرهای جدید کشور، شهرجدید هشتگرد از زیبایی و جذابیت معماری خاصی برخوردار است.
وی بیان کرد: اکنون وزارت راه و شهرسازی به منظور جذب نقدینگی و تامین مسکن نیازمندان درصدد واگذاری زمین برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی جدید به بخش خصوصی است.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی بیان کرد: این واحدهای مسکونی جدید بدون دخالت دولت ساخته می‌شود که سهم شهر جدید هشتگرد 10 هزار واحد مسکونی است.
وی کمبود سرانه ورزشی و فرهنگی را از مهم‌ترین مشکلات شهرهای جدید کشور از جمله شهر جدید هشتگرد عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در آئین افتتاح 10 پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی اظهار داشت: با گشایش پروژه‌های جدید عمرانی و تکمیل قطار شهری مردم برای سکونت در شهر جدید هشتگرد رغبت بهتری نشان خواهند داد.
وی افزود: تامین آب آشامیدنی یکی از بزرگترین اقدامات محسوب می‌شود که با تخصیص منابع آبی از سد طالقان در آینده 300 هزار نفر از آن بهره‌مند خواهند شد.
وی از تصویب حریم و پهنه‌بندی شهر جدید هشتگرد و احداث شهرک صنعتی شماره 2 در این شهر خبر داد و گفت: قرار است با واگذاری زمین توسط اداره منابع طبیعی، شهرک صنعتی در حاشیه شهر جدید هشتگرد ساخته شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: قرار بود 49 هزار واحد مسکونی مهر درشهر جدید هشتگرد ساخته شود که تاکنون 25 هزار و 600 واحد تکمیل و به مردم واگذار شده و 9 هزار واحد نیز به شرط تکمیل آورده مردم تا شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد لیکن مابقی به علت استقبال نکردن مردم راکد مانده است.
6 پروژه عمرانی شامل 2 مدرسه، یک مسجد، یک مصلی، یک مجموعه ورزشی و سرای محله با اعتبار 51 میلیارد تومان در شهرجدید هشتگرد به بهره‌برداری رسید.
همچنین عملیات ساخت 4 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 455 میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد آغاز شد.