kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

کوتاه اقتصادی

* بانک انصار و دانشگاه پیام نور تفاهم‌نامه‌ای 7 ماده‌ای را با هدف حمایت و کمک به دانشجویان دانشگاه پیام نور در تمام مقاطع تحصیلی از طریق تامین بخشی از هزینه‌های دوران تحصیلی دانشجویان و ارائه خدمات بانکی امضاء کردند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار و دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور طی دیداری در محل دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های دو جانبه، تفاهم‌نامه‌ای یک‌ساله را که براساس آن اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان در سقف هزینه شهریه ثبت‌نام و شروط دیگر مندرج در تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد امضا کردند. شایان ذکر است که در نشست مسئولان بانک انصار و دانشگاه پیام نور طرفین از وجود زمینه‌های مشترک همکاری سخن گفته و بر لزوم استفاده از این زمینه‌ها در راستای ارتقای تحصیلی هموطنان عزیز و به ویژه‌، دانشجویان کم‌بضاعت تاکید کردند.
* رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در خصوص تعیین نوع ارز برای پرداخت خسارات احتمالی صنعت بیمه و تامین آن با نرخ بازار ثانویه توافقاتی با بانک مرکزی شده است که در صورت تحقق این امر بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی‌امیری آخرین فعالیت‌ها و مکاتبات بیمه مرکزی با بانک‌ مرکزی را رضایت بخش توصیف کرد و اظهار داشت: در خصوص تعیین نوع ارز برای پرداخت خسارات احتمالی صنعت بیمه و تامین آن با نرخ بازار ثانویه توافقاتی صورت گرفته که در صورت تحقق این امر بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد.
* مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: قیمت کالاهایی همانند لاستیک خودرو و روغن موتور در گروه کالاهای اولویت‌دار قرار دارند و دارای قیمت مصوب هستند که قیمت این دسته کالایی، تیرماه امسال با حدود 9 درصد افزایش نسبت به سال 93 تعیین شد. سید محمدحسین مولاخواه گفت: در زمینه لاستیک و روغن موتور حدودا 4 سال افزایش قیمت صورت نگرفت اما به دلیل افزایش قیمت‌های تمام شده و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به افزایش نرخ ارز و مواد اولیه تولید و بسته‌بندی و.. این موضوع در کارگروه تنظیم بازار مطرح و افزایش 9 درصدی مصوب شد. وی با بیان اینکه بازرسی‌های متعددی هم از واحدهای تولیدی برای درج قیمت مصوب انجام می‌شود، افزود: تایرهای وارداتی سبک و سنگین وارداتی حتما باید در شبکه تعریف شده توزیع شوند و فارغ از اینکه واردکنندگان از ارز رسمی یا بازار ثانویه برای واردات استفاده کرده باشند،‌ مشمول ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای عمومی و‌ارداتی خواهند بود.