kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
رئیس سازمان بسیج اصناف:

100 هزار دانش‌آموز محروم تحت حمایت بازاریان قرار می‌گیرند

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: از ۱۱ صبح روز پنجشنبه (امروز)، طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» آغاز می شود و در مرحله اول 100هزار دانش‌آموز محروم تحت حمایت مستقیم بازاریان قرار می‌گیرند.

 غلام‌رضا حسن پور در نشست خبری اظهارداشت: از ساعت 11 صبح امروز طرح «یک کاسب یک دانش آموز» توسط اصناف در پاساژ اردیبهشت ناصرخسرو تهران کلید می‌خورد و تا 15 مهرماه ادامه دارد. این طرح به صورت مشترک توسط سازمان بسیج اصناف و با کمک بسیج دانش آموزی و بسیج محلات برگزار می شود. در مرحله نخست این طرح 100 هزار دانش آموز تحت پوشش کسبه سازمان بسیج اصناف قرار می گیرند.
وی افزود: برآورد اولیه ما این است که در وهله نخست بسته به ارزش 200 هزار تومان به صورت مستقیم توسط کسبه در اختیار دانش آموز قرار می گیرد. بازاریانی که هنوز به این طرح نپیوسته‌اند در صورتی که تمایل به مشارکت دارند به واحد امور خیرین در واحد های بسیج اصناف مراجعه کنند.رئیس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: در این طرح قرار نیست با ارائه شماره حساب کاسب به صورت غیر مستقیم از دانش آموز حمایت کند بلکه قرار است کاسب به صورت مستقیم به حمایت مالی از دانش آموز بپردازد. در شرایط کنونی برخی دانش آموزان به دلیل داشتن مشکلات مالی نمی توانند با نشاط مناسب وارد مدرسه شوند. در سال تحصیلی جدید دانش آموزانی هستند که توانایی تأمین مالی نیازهای تحصیل خود را ندارند و بنابراین از کسبه خواسته‌ایم تا هر فرد بازاری و کاسب یک دانش آموز را تحت پوشش قرار دهند.حسن پور افزود: در این طرح دانش آموزان نیازمند با کمک سازمان‌های مرتبط نظیر بهزیستی و کمیته امداد، بسیج دانش آموزی و حتی بسیج محلات شناسایی و به کسبه معرفی می شوند. کسبه نیز مسئولیت تأمین نیازهای دانش آموزان و آماده کردن آنها برای آغاز سال تحصیلی جدید را برعهده می گیرند که از جمله نیازهای آنها می توان به کیف، کفش، و لوازم التحریر اشاره کرد.وی گفت: این اقدام به صورت کاملا داوطلبانه توسط کسبه انجام می شود و آنها با میل و رغبت این کار را انجام خواهند داد. در این طرح به دنبال خانواده هایی نیز خواهیم رفت که به کمیته امداد یا بهزیستی مراجعه نکرده و سعی می کنند حفظ آبرو کنند و این برای ما اولویت است. از خانواده‌های نیازمند می خواهیم برای دریافت کمک به واحدهای امور محرومین در شعب بسیج اصناف مراجعه کنند.به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج اصناف معتقد است: در شرایط کنونی می خواهند صف بازاریان و اصناف را از انقلاب جدا کنند. اما همچنان بازاریان پای اسلام و انقلاب ایستاده اند.