kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

اخبار کوتاه از فوتبال

انتقاد قربانی
 از عملکرد سابق معاون سابق باشگاه استقلال
پیروز قربانی، سرمربی سردار بوکان و پیشکسوت استقلال درباره طلبش از استقلال و مصاحبه توفیقی معاون سابق این باشگاه گفت: مصاحبه توفیقی را خواندم. نمی‌دانم توفیقی و چنین آدم‌هایی را وزارت ورزش از کجا آورده که درباره فوتبال نظر می‌دهند. من فقط از او در این مدت کت و شلوار و عکس با بازیکنان ۱۷-۱۸ ساله دیدم. اگر به فوتبال علاقه ندارید درباره فوتبال نظر ندهید. اگر زمانی من به عنوان مسئول وارد فوتبال شدم و خواستم استعفا بدهم، من را به خاطر کارنامه‌ام بازخواست کنید. توفیقی گفته از من درباره نفت و بنزین بپرسید، من از او سؤالی دارم. اگر می‌شود فرمول بنزین سوپر را به من بگوید چون از بچگی دنبال آن بودم. قربانی در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال به مدیریت جدید موفق می‌شود؟ گفت: اگر می‌گویید استقلال و پرسپولیس متعلق به مردم هستند پس مدیریتش را هم به مردم بسپارید. نمی‌گذارند این دو تیم دست مردم بیفتند. متاسفانه سیستم فوتبال ما به این شکل است که «آدم‌های دنبال شهرت،» وارد فوتبال می‌شوند. در کلاس مربی‌گری یکی از مسئولان گفت که من به فوتبال علاقه ندارم. اگر علاقه ندارید پس چرا درباره فوتبال نظر می‌دهید.
تبریزی: شفر گفت بازیکنی که به صعود امید ندارد
 به قطر نیاید
مهاجم تیم فوتبال استقلال می‌گوید که آبی‌پوشان برای کسب موفقیت در دیدار با السد آمادگی کامل دارند و غیرممکن برای استقلال تعریف شده نیست. مرتضی تبریزی درباره آخرین شرایط استقلال در تمرینات و در آستانه دیدار با السد گفت: می‌دانیم که نتیجه قابل قبولی کسب نکردیم و باور کنید که خود ما ناراحت بودیم. من نیز با توجه به اینکه اولین بازی آسیایی خود را انجام می‌دادم، انگیزه زیادی داشتم اما این اتفاق رخ نداد. به هر حال این دیدار برای ما تمام شده و کادر فنی نیز با ما صحبت کردند که این نتیجه را فراموش کنیم و به بازی برگشت فکر کنیم تا یک نتیجه مطلوب در دوحه رقم بخورد.تبریزی در پاسخ به این سؤال که در این چند روز چه اتفاقاتی رخ داده که امید زیادی به بازی برگشت دارید؟، خاطرنشان کرد: دیدار با نفت مسجد سلیمان لغو شد و ما تمرینات خوب و یک دیدار دوستانه مناسب داشتیم. کادرفنی و آقای شفر با ما صحبت کردند و از خاطره دیدار کارلسروهه با والنسیا گفتند که شکست را با پیروزی هفت گله جبران کردند و راهی مرحله بعدی شدند. ایشان همچنین در رختکن به ما گفتند که اگر کسی به صعود باور ندارد، نام خود را اعلام کند تا با تیم به قطر نیاید و این اتفاقات به ما روحیه مضاعفی داد. می‌دانیم که کار سختی داریم اما در فوتبال غیرممکن وجود ندارد. کار سختی داریم و باید با همه وجود در دوحه بجنگیم. حریف ما بازیکنان بزرگی مانند ژاوی و گابی در اختیار دارد اما ما این را باور داریم که می‌توانیم و غیرممکن برای استقلال تعریف نشده است.
تقویت الدحیل با اضافه شدن بوضیاف
تیم الدحیل با بازگشت هافبک ۲۷ ساله خود پیش از نبرد آسیایی برابر پرسپولیس تقویت می‌شود.کریم بوضیاف پس از مصدومیت در بازی نخست هفته لیگ ستارگان قطر برابر الریان و عمل جراحی زانویش دوران درمان را به خوبی پشت‌سر گذاشت و آماده نبرد دوباره شده است.بوضیاف در بازی دوستانه تیم ملی فوتبال قطر برابر فلسطین به میدان رفت و نمایش بسیار خوبی ارائه داد. حضور بوضیاف می‌تواند به الدحیل پیش از بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس کمک مضاعفی کند.الدحیل در آغاز فصل جدید لیگ ستارگان قطر 3 بازیکن کلیدی خود شامل یوسف المساکنی، کریم بوضیاف و اسماعیل محمد را به دلیل مصدومیت از دست داد. این تیم قطری در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر صفر پرسپولیس را شکست داد.