kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

خواندنی از ورزش ایران

* غلامرضا شعبانی بهار، رئیس‌فدراسیون تیروکمان در احکام جداگانه‌ای مجید احمدی را به عنوان سرمربی تیم ملی کامپوند و مجید میررحیمی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی ریکرو و به مدت یکسال منصوب کرد.هم‌چنین مهدیه شهرابی به عنوان سرپرست کمیته آموزش فدراسیون تیروکمان منصوب شد.
* ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان از روز جمعه ۲۳ شهریورماه به مدت ۳ روز در شهر برلین با حضور ۷۶۳ کاراته کا از ۷۲ کشور برگزار می‌شود و امیر مهدی‌زاده، مجید حسن‌نیا، بهمن عسگری، مهدی خدابخشی، ذبیح‌اله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، سامان حیدری، در بخش مردان و حمیده عباسعلی و طراوت خاکسار در بخش بانوان کاراته کاهایی هستند که ساعت ۴:۳۰ بامداد دیروز از طریق استانبول عازم آلمان شدند. هامون درفشی‌پور و سعید احمدی نیز روز سه‌شنبه به محل برگزاری رقابت‌ها رفتند. سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ملی نیز کاراته‌کاها را در این پیکارها همراهی می‌کند.
*در ادامه نقل و انتقالات لیگ برتر والیبال دو بازیکن سابق و ملی پوش راهی تیم‌های سایپا و شهرداری ورامین شدند.در مهم‌ترین انتقال، حمزه زرینی دریافت‌کننده قدرتی فصل گذشته شهرداری تبریز که با این تیم بر سکوی سوم ایستاده بود به مدت یک سال راهی سایپا تهران شد.همچنین آرش کشاورزی که فصل ناموفقی را با شهرداری ارومیه سپری کرده بود با مسئولان شهرداری ورامین به توافق رسید و فصل آینده برای ورامینی‌ها توپ خواهد زد.
*جعفر مرادی دونده ماراتن کشورمان دهه اول مهرماه در مسابقات نیمه ماراتن گرجستان شرکت خواهد کرد.مسئولان برگزاری مسابقات برای نفرات اول تا سوم این رقابت جایزه ۲ هزار، ۱۵۰۰ و هزار دلاری در نظر گرفته‌اند.او سال گذشته هم در این مسابقات حضور داشت و توانست هم نایب قهرمان شود و هم رکورد ملی ایران را بشکند.
*این طور که به نظر می‌رسد با وجود عملکرد ضعیف تیراندازان در بازی‌های آسیایی، فدراسیون تمایل دارد با ماکسیموویچ همکاری‌اش را ادامه دهد.ملک‌محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی در این باره گفت: ما در جلساتی که خواهیم داشت تک به تک عملکرد مربیان تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی را بررسی خواهیم کرد. گوران یک هفته استراحت می‌کند و دوباره به ایران برمی‌گردد.وی افزود: گوران مربی بسیار خوبی است. ورزشکاران و فدراسیون هم از او راضی هستند به همین دلیل قرارداد وی تمدید می‌شود.در صورت تمدید قرارداد، ماکسیموویچ برنامه‌های خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو آغاز خواهد کرد. با وجود عملکرد ضعیف ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی، تیراندازان جوان کشورمان در مسابقات جهانی کره جنوبی خوب درخشیدند و توانستند یک طلا و 3 نقره برای کاروان ایران کسب کنند.