kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور

کشف دلار قاچاق
زنجان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف دلار قاچاق در شهرستان خدابنده خبر داد.
سرتیپ «علی آزادی» اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خدابنده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حين کنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه خودرو سواري سمند در محور «بیجار- خدابنده»  مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان خدابنده در بازرسي از این خودرو، 8 بسته 100 تایی (هر قطعه 100 دلاری) معادل 80 هزار دلار کشف کردند.
وی با اعلام اینکه در این ارتباط یک متهم دستگیر شد تصریح کرد: ارزش تقریبی دلار‌های کشف شده 10 میلیارد ریال برآورد شده است.
دستگیری قاتل
رشت- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری قاتل جوان 21 ساله کرمانی در منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل خبر داد.
سرهنگ علی اصغر امیری با بیان اینکه بعد از شناسایی مخفیگاه و اخذ دستور قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: متهمان 16و 48 ساله که پدر و پسر بودند دستگیر شدند.
وی با اعلام اینکه متهمان در بررسی فنی پلیس به قتل برادرزاده 21 ساله خود اعتراف کردند گفت: قاتلان با شلیک اسلحه شکاری مقتول را مورد اصابت گلوله قرار داده بودند که بر اثر خونریزی شدید مقتول جانش را از دست داد.
قاتل فراری
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری قاتل فراری توسط پلیس در شهرستان آبادان خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس زاده با‌اشاره به اینکه ضاربین درگیری از محل متواری شده بودند، افزود: عوامل انتظامی ضمن حضور در صحنه قتل نسبت به جمع‌آوری ادله اقدام کردند و دراین رابطه پرونده قضایی تشکیل و قاتل یا قاتلین تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
وی افزود: در ادامه پیگیری‌های پلیس محل اختفا متهمان در شهرستانهای بهبهان، کاشان و ارومیه، شناسایی شد که بلافاصله پس از هماهنگی با مرجع قضایی وهمکاری پلیس شهرستان‌های مورد نظر هر سه متهم دستگیر و به آبادان منتقل شدند.
وی گفت: در روند تحقیقات پلیس آگاهی شهرستان آبادان یکی از متهمان به قتل  معترف شد و انگیزه  قتل را مشاجره خیابانی عنوان کرد.
قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کنارک از توقیف یک دستگاه تریلی با ليتر سوخت قاچاق خبر داد.
سرگرد حسین معصوم پور گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور بندرعباس - کنارک به يک دستگاه تريلی کشنده مشکوک و براي بررسي بيشتر آن خودرو را متوقف کردند.
وي افزود: مأموران این فرماندهی در بازرسي از اين خودرو 29 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان کنارک گفت: خودرو توقیف و راننده متخلف به مقام قضائی معرفی شد.
کلاهبرداری از طریق طالع بینی
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس فتا استان یزد گفت: کاربران نرم‌افزارهای کاربردی و مورد استفاده خود را با پرس‌و جو، از منابع مورد اطمینان دریافت و اقدام به نصب آنها نمایند.
سرهنگ‌ دوم مرتضی ابوطالبی گفت :اخیرا شاهد آن هستیم که کلاهبرداران با انتشار تصاویر و متن‌های دروغین در شبکه‌های مجازی با عنوان دانلود نرم‌افزار‌های طالع‌بینی، صیغه‌یاب و‌... اقدام به کلاهبرداری و از این طریق مقاصد شوم خود را دنبال‌ و کسب درآمد می‌کنند.
وی افزود: به عنوان نمونه خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی اظهار داشته که از طریق نصب نرم‌افزار طالع بینی مبلغ 50 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت گردیده که با بررسی و پیگیری کارشناسان پلیس فتا متهم مورد نظر شناسایی و با هماهنگی قاضی پرونده مبلغ کلاهبرداری به شاکیه استرداد و متهم به همراه مستندات و پرونده مربوطه به مرجع قضایی تحویل گردید.
احتکار لوازم خانگی
ساری- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی محتکران کالا، ماموران آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک محتکر لوازم خانگی در شهرستان آمل شدند.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی، افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان پس از هماهنگی‌‌های قضائی با همکاری نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از محل مورد نظر ۵۲۳ قلم کالا شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی را کشف کردند.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های احتکار شده را بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال عنوان کردند، گفت: محل احتکار کالا پلمب و متهم به احتکار کالا نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرقت اینترنتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: فردی که به صورت اینترنتی از حساب یکی از شهروندان سرقت کرده بود در عملیات مأموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر دستگیر شد.
سرهنگ جعفری‌نژاد افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 30 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.وی اضافه کرد: سرانجام با انجام اقدامات علمی و پلیسی انجام شده عامل اصلی برداشت غیر مجاز از حساب بانکی فرد شاکی شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
دام قاچاق
زنجان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان سلطانیه از توقيف گوسفند قاچاق خبر داد.
 سرهنگ «حسین اصانلو»، گفت: ماموران انتظامي حين کنترل محورهاي مواصلاتي شهرستان سلطانیه به يک دستگاه کاميون مشکوک و آن را متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی از این کامیون، 144 راس گوسفند فاقد مجوز بهداشتي و دامپزشکي به ارزش یک میلیارد و 130 میلیون ريال کشف شد.فرمانده انتظامي شهرستان سلطانیه در پایان گفت: در این رابطه سه نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
حفاری غیر مجاز
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: حفاران غیر مجاز که در روستای پاده آرادان در حال حفاری برای کشف‌اشیاء تاریخی و فرهنگی بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ «محمدرضا افضلی» افزود: این افراد در یکی از منازل مجاور امامزاده ابوسعید (ع) پاده، مشغول حفاری غیر مجاز بودند.
وی گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت، به محض اطلاع از این موضوع و پس از هماهنگی با عوامل ناجا و دستور مقام قضایی، وارد منزل شدند.افضلی افزود: پس از تفتیش مکان مذکور، حفاران مشغول حفر چاهی به طول تقریبی 10 متر در دیوار جنب مشترک بین امامزاده و منزل با چرخ و قرقره و ادوات حفاری بودند و دو نقب به متراژ‌های دو و سه متر به سمت حریم امامزاده حفاری قابل مشاهده
 است.