kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
استاندار مرکزی اولتیماتوم داد

شمش کارگاه‌ها باید ظرف 48 ساعت تأمین شود

استاندار مرکزی به کارخانه ایرالکو اولتیماتوم داد تا ظرف 48 ساعت شمش مورد نیاز کارگاه‌های داخلی استان مرکزی را تامین کند.

به گزارش فارس از اراک، سید علی آقازاده دیروز در نشست شورای قضایی استان که با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه این جلسه کارخانه ایرالکو موظف است ظرف 48 ساعت آینده شمش مورد نیاز 40 کارگاه داخل استان را تأمین کند.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نزدیک به 20 هزار تن شمش آلومینیوم به دلیل بلاتکلیفی قیمت در انبار کارخانه ایرالکو موجود است، ادامه داد: طی 48 ساعت آینده کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط با این مسئله که ذیل ستاد استانی اقتصاد مقاومتی هستند تشکیل و قیمت نهایی عرضه این شمش‌ها را تعیین و میزان شمش مورد نیاز کارگاه‌های داخلی استان را در اختیارشان قرار دهند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد بسیاری از کارگاه‌های داخلی استان به دلیل نبود مواد اولیه از جمله شمش دچار مشکل شده‌اند، گفت: حدود چهار هزار کارگر در این کارگاه‌ها مشغول بکار هستند که در صورت عدم تأمین شمش دچار مشکل خواهند شد.
آقازاده با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مشکل تأمین شمش برطرف شود، افزود: در شرایط فعلی که کشور با تحریم مواجه است، با یک شرایط جنگی مواجه هستیم که در این شرایط نباید مسئولین دستگاه‌ها پیرامون بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های خشک تصمیم‌گیری کنند، هرچند باید مطابق قانون و مقررات عمل شود و خلاف قانون تصمیم‌گیری نشود، اما با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و مدیران می‌توان از این شرایط بحرانی و موانع دشوار عبور کرد.
وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان استانی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی، رفع موانع تولید و گردش چرخ اقتصادی می‌توانند از اختیارات خود استفاده کنند، بیان داشت: بانک‌ها به خاطر نوسانات قیمت ارز و دلار دچار مشکلاتی هستند، اما منابع و سهمیه‌هایی در اختیار دارند که باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند که در صورت عدم همکاری در کمیته ستاد پشتیبانی به دادگستری معرفی می‌شوند.