kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

ممنوعیت کالای کوله‌بران برداشته می‌شود

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: با همت دولت و برخی تصمیمات جدید اتخاذ شده ممنوعیت برخی از کالاها برای کوله‌بران در مناطق مرزی رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله هندیانی در هشتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل برخی شرایط اقتصادی عده‌ای رو به کوله‌بری آورده‌اند و بدون شک میان کوله‌بری و قاچاق تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: همه ما در مقابل مرزنشینان مسئول و باید شرایطی فراهم کنیم که آنها در چارچوب قانون و مقررات بتوانند فعالیت اقتصادی خود را در مرز دنبال کنند.
وی همچنین با اشاره به ممنوعیت نزدیک به 1340 قلم کالا برای فعالیت کوله‌بران، از تصویب طرحی خبر داد که طبق آن قرار است ممنوعیت بخش اعظمی از این اقلام برداشته شود.هندیانی تصریح کرد: با این اقدام بخش زیادی از ممنوعیت‌هایی که کوله‌بران مناطق مرزی با آن روبرو هستند برداشته و راحت‌تر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه پدیده شوم قاچاق را یکی از اصلی‌ترین عوامل ضربه‌زننده به نظام اقتصادی جوامع معرفی و اظهار کرد: باید زیرساخت‌های مرزی خود را به گونه‌ای تقویت کنیم که این پدیده به حداقل برسد.
وی با اشاره به اضافه شدن پنج دستگاه ایکس‌ری طی پنج ماه نخست امسال، یادآوری کرد: یکی از برنامه‌های ما تجهیز 26 گمرک سطح کشور تا پایان سال به این دستگاه است.هندیانی در پایان تجهیز و نوسازی وسایل بازرسی گمرکات و بازارچه‌ها را از برنامه‌های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: در این راستا اولویت با استان‌های مرزی است.