kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

فضای حاکم بر کاخ سفید به روایت پسر «ترامپ» اینجا رئیس‌جمهور به کسی اعتماد ندارد

پس‌لرزه‌های مقاله‌ جنجالی یک عضو کابینه ترامپ درباره اوضاع آشفته کاخ سفید هنوز ادامه دارد. دیروز «دونالد ترامپ جونیور»، فرزند رئیس‌جمهور آمریکا از حاکمیت جو بی‌اعتمادی در کاخ سفید خبر داده و گفته پدرش نمی‌تواند به اطرافیانش اعتماد کند.
سرویس خارجی-

این روزها ترامپ خبر اول رسانه‌های آمریکاست. از درون کاخ سفید گروهی به دنبال کودتا علیه وی هستند. انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره پیش‌روست و کارشناسان و نظرسنجی‌ها می‌گویند حزب جمهوری‌خواه شانس کمی برای موفقیت دارد و اگر دموکرات‌ها پیروز شوند احتمال استیضاح وی بالا می‌رود.
رابرت مولر نیز گفته گزارش نهایی خود را در مورد تبانی ترامپ و روسیه در انتخابات به زودی منتشر خواهد کرد. همه این فشارها باعث شده که حلقه اطرافیان مورد اعتماد ترامپ تنگ‌تر و تنگ‌تر شود. جونیور، پسر ارشد ترامپ در رابطه با همین بی‌اعتمادی در مصاحبه با برنامه «صبح بخیر آمریکا» در ای‌بی‌سی گفته: «فکر می‌کنم افرادی در کاخ سفید هستند که او به آنها اعتماد کند اما نسبت به آن چیزی که من می‌بینم تنها یک گروه بسیار کوچک هستند که قابل اعتمادند.»«دونالد ترامپ جونیور» به اینکه پدرش به چه شخصی اعتماد دارد پاسخی نداد اما گفت، اعضای خانواده‌اش که درون کاخ سفید کار می‌کنند، جزو حلقه معتمدین هستند. ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری آمریکا و جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری آمریکا هر دو از مشاوران کاخ سفید هستند. پسر دونالد ترامپ، این را هم گفت که: «من درباره افرادی به غیر از اعضای خانواده صحبت می‌کنم. این نیازی به گفتن ندارد. اگر شما به اطرافیانتان اعتماد کامل داشته باشید، انجام کارها بسیار ساده‌تر خواهد شد. فکر می‌کنم این مایه شرمساری است.»دونالد ترامپ جونیور به سؤال درباره مداخله روسیه در پیروزی پدرش هم اینگونه پاسخ داد که، نگران تبعات قانونی حاصل از تحقیقات شورای ویژه درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نیست: «نگران نیستم به زندان بیفتم چون می‌دانم چه کرده‌ام و نگرانی‌ بابت آن ندارم.»گفتنی است از جمله موارد مهمی که در پرونده «مداخله روسیه» وجود دارد و در دستور بررسی تیم شورای ویژه هم قرار گرفته، نشستی است که سال ۲۰۱۶ در برج ترامپ انجام شد و در آن، ترامپ جونیور به برگزاری ملاقاتی با یک وکیل مرتبط با کرملین کمک کرد. به او گفته شده بود که این خانم وکیل اطلاعاتی مخرب علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات در اختیار دارد که می‌تواند به شکست هیلاری کلینتون کمک کند.
مصاحبه جنجالی جان کری
جان کری وزیر خارجه آمریکا اما با بیان اینکه «ترامپ بدترین رئیس‌جمهور آمریکا است» گفته: آمریکایی‌ها از خواب بیدار شوند و بدانند که نبود ارتباط بین رئیس‌جمهور و واقعیت‌ها برای ما هزینه‌آور است.جان کری، در جریان گفت وگو با شبکه خبری بی.بی.سی شدیدا به ترامپ حمله کرد و گفت:‌ «فکر می‌کنم که ترامپ را می‌توان به عنوان بدترین رئیس‌جمهوری آمریکا معرفی کرد. اگرچه او در مدت زمانی که روی کار است، موفقیت‌هایی را به دست آورده اما کاری نکرده که آمریکا ایمن‌تر و زیباتر شود.» وی در زمینه سیاست خارجی، ترامپ را به انجام اقدامات «تصادفی، بی‌برنامه و تحریک‌کننده» متهم کرد که باعث شده تا متحدان آمریکا از این کشور دوری کنند. وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین گفت:‌ کاملا مشخص است که چرا دونالد ترامپ توانست در این انتخابات پیروز شود. مردم واقعا از اوضاع عصبانی هستند. به نظرم هر روز که از دوران ریاست جمهوری ترامپ می‌گذرد، اوضاع سخت‌تر می‌شود.