kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* مگر می‌شود که مردم مسئولی را انتخاب کنند و همان مردم هزینه ناکارآمدی‌اش را بپردازند؟
4727---021
* سالیان سال است خودروسازان دولتی در موضوع ساخت خودرو ملی بی‌صداقتی تحویل مردم داده‌اند. حالا معلوم شده در این سالها مشغول اتلاف منابع ملی کشور بوده‌اند. به یقین در دادگاه الهی محاکمه و به مجازات خواهند رسید.
8949---0912
* همان افراد صاحب قدرت و ثروتی که یک شبه صاحب صنایع و کارخانه شده‌اند امروز عرضه‌کننده اختصاصی ارز هستند این جماعت دستشان در احتکار ارز کاملا باز است و نبض بازار را در دست خود گرفته‌اند.
8853---0912
* آقای واعظی! مفسدان اقتصادی ضربه سختی به معیشت مردم وارد آورده و زندگی روزمره مردم را در تنگنا قرار داده‌اند و همسو با جنگ اقتصادی آمریکا رفتار می‌کنند. مردم قربانی فساد عده‌ای شده‌اند که به دنبال منافع دشمنان هستند نه منافع کشور.
9019---021
* 25 جوان در طرح سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول کار بودند، تا اینکه مدیرمالی جدیدی ریاست امور مالی دانشگاه را برعهده گرفت! او به محض ورود 25 جوان را اخراج کرد اما زمانی که متوجه اشتباه خود شد حاضر نشد این جوانان را مجددا به محل کار بازگرداند، شاید با این توجیه که از پرستیژ کاری‌اش کم می‌شود! با این منطق دیگر حرفی برای گفتن باقی می‌ماند؟ با نیروی آموزش‌دیده چنین برخورد می‌کنند؟
0210---0916
* ماه‌هاست که پایگاه بسیج شهید چمران و اهالی محترم شهرک ولی‌عصر(ع) واقع در منطقه 19 از شورای شهر تقاضا کرده‌اند به احترام شهید مدافع حرم حاج حسن اکبری نام خیابان مهران را به نام این شهید تغییر دهند ولی با نهایت تأسف تاکنون حاضر به دادن پاسخی به خواسته اهالی نشده‌اند!
2703---021
* یک روستایی دورافتاده بی‌سواد فهمید که برجام جز ضرر، نتیجه‌ای برای کشور و مردم نداشته است، چطور برخی مدعیان کاربلد هنوز متوجه نشده‌اند یا خود را به راه دیگری می‌زنند؟!
0210---0915
* دولت مدعی تدبیر و امید و کاربلد چطور ناتوان از حل یک معضل دم‌دستی چون پوشک بچه نیست؟! واقعا اگر ناتوان است کار را به کاردان بسپارد و خود را کنار بکشد؟!
1442---0913
* با توجه به معضل پوشک و تولید روزافزون بچه‌ها، دولت پرکار و تلاش فکری برای حل این معضل نماید!
4396---0913
* افرادی را می‌شناسم که بچه‌هایشان آرزو می‌کنند که یک غذای سیری بخورند. عده‌ای چگونه با حقوق‌های نجومی شب‌ها سر بر بالین می‌گذارند؟!
4897---0914
* از ستون پنجم دشمن خیانتی برمی‌آید که خود دشمن نمی‌تواند مرتکب چنین کار خیانت‌آمیزی بشود و آن کار خنجر زدن از پشت سر است. در حال حاضر اخلال‌گران اقتصادی نقش ستون پنجم دشمن را بازی می‌کنند و باید به اشد مجازات برسند.
0609---0915
* آقای ظریف در برنامه حالا خورشید گفت مردم خودشان انتخاب کردند البته ایشان نگفتند که مردم برحسب وعده‌هایی که داده شده بود انتخاب کردند. آیا اوضاع فعلی حاصل وعده‌های بی‌سرانجام و اغوای مردم نیست؟
پارسی
* هرساله مبلغ 30 میلیون دلار خمیردندان وارد کشور می‌شود که اگر در داخل تولید شود با ارز بسیار کمتری هزینه برمی‌دارد و با مابقی آن ده‌ها مدرسه می‌توان در کشور ساخت!
عسگری
* متولیان فرهنگی در برابر رواج و گسترش بی‌حیایی در جامعه چه پاسخی دارند؟ متاسفانه عده‌ای جاهل، مغرض یا عوامل استکبار و ... به راحتی به گسترش بی‌حیایی در جامعه مبادرت می‌ورزند و هیچ عکس‌العمل درخور توجهی هم به این مسئله دیده نمی‌شود. چرا؟! کجا رفت غیرت ایرانی - اسلامی ما؟!
1183---0912 و 3949---0912
* اگر دولت طرح احداث پالایشگاه دوم ستاره خلیج فارس را نیز به سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار می‌کرد، نقدینگی جامعه جذب می‌شد، اشتغال بخشی از بیکاران را حل می‌کرد و به رونق صادرات می‌افزود. ای کاش مسئولان به همان میزان نگاهشان به غرب، به داخل کشور هم توجه داشتند.
3156---0935
* چه شده که بعضی از هنرپیشه‌های غرق در پول و ثروت این روزها به یاد فقر و مشکلات ما مردم افتاده‌اند؟ آیا بنا دارند در پوشش دلسوزی برای ملت مثل چند سال قبل مجددا رئیس‌جمهور ناتوان دیگری را بر مردم غالب بکنند و سود خودشان را ببرند و بعد انگار نه انگار که چنین کرده‌اند!
2907---0912
* ضربه مفسدین و محتکرین اقتصادی به مراتب از ضربه دشمنان خارجی مثل آمریکای ملعون بالاتر است. لعن و نفرین خدا بر قاضی‌ای که خدای ناکرده بخواهد به این مفسدین از خدا بی‌خبر رحم کند.
2805---0916
* متاسفانه باید اعتراف کرد به دلیل وجود ضعف در نظارت و کنترل در نظام مهندسی کشور بالابرهای ساختمان‌ها از نوع درجه 3 که ایمنی کمی دارند ساخته و نصب می‌شوند و با جان مردم بازی می‌کنند.
0685---0916
*راهپیمایی اربعین چند سال گذشته بزرگ‌ترین تجمع مذهبی در تاریخ بوده است. همین موضوع باعث نگرانی رژیم صهیونیستی و برخی حاکمان دیکتاتور منطقه شده است. امسال هم دو ملت دوست و برادر ایران و عراق با برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی سیلی محکمی به گوش بدخواهان خواهند زد.
2703---021
* آقای رئیس‌جمهور چرا هر وقت کارشان به بن‌بست می‌خورد به یاد همدلی و وحدت می‌افتند؟ در ضمن ایشان چند سال قبل وعده حل مشکلات در طول 100 روز را دادند. این زمان 100 روزه بالاخره کی خواهد بود؟
شیخ از آران و بیدگل
* رئیس‌جمهور در تاریخ 97/6/17 گفتند، امروز روز گلایه، انتقاد و انتقام نیست، چون در جنگ تمام عیار با استکباریم! کاملا سخن حقی است اما سوال این است، آیا وقت عذرخواهی از امام المسلمین و ناصحان امت فرا نرسیده است تا موجب انسجام بیشتری شود؟! یا اینکه هنوز هم می‌خواهید برای برجام مدیحه‌سرایی کنید؟! ولی گویا متاسفانه این راه همچنان ادامه دارد؟!
طباطبایی
* بالای 30 سال است که در شهر مقدس مشهد تصمیم به تعریض سه خیابان در اطراف حرم گرفته شده ولی عملی نمی‌شود. چرا؟
7215---0915
* چرا متولدین اردیبهشت 97 به بعد یارانه‌شان به حساب سرپرست خانوار واریز نمی‌شود؟ این چه بی‌تدبیری است که از یک‌سو نظام به ضرورت فرزندآوری رسیده است و از یک‌سو دولت، حداقل‌ها را از آنان دریغ می‌کند؟! از متولیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌شود این معضل را هرچه سریع‌تر مرتفع نمایند.
7147---0937
* دولت اگر بخواهد در این جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ایران شروع کرده به نفع ملت کاری انجام بدهد باید مثل دوران جنگ از بسیج مردمی استفاده کند. به قطع در طول چند ماه می‌تواند کنترل بازار را بدست بگیرد. امیدواریم این اراده در دولت وجود داشته باشد.
9590---0914
* با وجودی که قیمت بسیاری از اجناس سه برابر شده است حقوق تا حداکثر 20 درصد افزایش یافت که علی‌رغم قول پرداخت معوقه افزایش فروردین ماه حداکثر تا عید فطر، هیچ خبری از آن هم نیست.
8834---0911
* مدیرعامل شرکت سایپا از بسته جدید فروش خودرو در روزهای آینده خبر داد. امیدوارم این بسته همانند بسته خروج از رکود چند سال گذشته دولت نباشد، احتکار خودرو توسط خودروسازان و نوسانات قیمت ارز و سکه در بازار این فرضیه را قوت می‌بخشد که دولت درصدد سوق دادن نقدینگی به سمت بازار خودرو، لوازم خانگی و مسکن است، موضوعی که به جای مهار نقدینگی به رشد آن منجر می‌شود.
2914---0912
* قطعا مردم مومن و مسلمان عراق عامل فتنه‌انگیزی‌های اخیر را می‌شناسند همان گاو شیرده ترامپ یعنی شاه سلمان! هدف وهابیون تفرقه در بین صفوف مسلمانان جهان به ویژه دو کشور عزیز ایران و عراق است و انتظار می‌رود دو ملت عراق و ایران با هوشیاری و مراقبت فتنه‌های آل سعود برای ایجاد دشمنی بین دو ملت عراق و ایران را خنثی کنند.
3949---0912
* با توجه به تورم و گرانی‌های اخیر، بسیاری از مردم در تهیه 1 کیلو گوشت درمانده‌اند. با این حال چطور یک مسابقه چند دقیقه‌ای فردی برنده 200 میلیون و 80 میلیون تومان(97/6/16 شبکه 3 ساعت 21 به بعد) می‌شود؟! آیا نمایندگان قوای مقننه و قضائیه نظارتی بر عملکرد این رسانه ملی دارند؟! جایزه‌های معقولی در نظر بگیرند که نمک بر زخم مردم نپاشد(یکی دو میلیون نه 80 و 200 میلیون)
پورصادقی- کوچصفهان گیلان
* در کشورهای غربی درصد مالیات حتی یک شکلات تولیدی روشن است ولی ما وقتی به مطب برخی از پزشکان میلیاردی می‌رویم باید پول دستی پرداخت کنیم و اظهار می‌دارند که دستگاه کارت‌خوان ندارند و هدفشان، فرار از پرداخت مالیات است!
1283---0918
* این نماینده‌ای که حرف دشمن‌پسند می‌زند شاید دلش برای فاطمه حقیقت‌جو نماینده مجلس ششم پناهنده به غرب تنگ شده و هوس زندگی در کنار شیاطین بزرگ کرده است.
6593---0912 و 2842---0910 و 6960---0936
* چرا بعد از چند سال و صرف هزینه‌های زیاد، چراغ‌های برق محور اصلی فاضل‌آباد به شهر قرق استان گلستان هنوز هم خاموشند.
0288---0937
* اضافه حقوق ماههای اول سال مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هنوز پرداخت نشده است، دولت چرا دست در جیب ما مردم می‌کند؟
2470---0919 و 5721---0912
* پروژه مسکن شماره 2 کارکنان دادگستری (سیمرغ) مدت 10 سال است به بهانه‌های مختلف، (مشکل با اداره ثبت، وزارت کشور، تعاونی مسکن و...) به سرانجام نمی‌رسد. بیم آن می‌رود که سرمایه سه هزار نفر اعضا از بین برود. از رئیس محترم دستگاه قضا درخواست می‌شود نیم نگاهی به این پروژه داشته باشد و دل سه هزار خانواده‌ را شاد نماید.
محمد چیره
* بلیط باغ وحش صفادشت دوشنبه 97/6/12 هزار تومان بود و روز جمعه با 10 برابر افزایش به ده هزار تومان رسید! وضع پوشش خانم‌ها هم که نگو و نپرس؟! چرا این مراکز تفریحی و سیاحتی که با هزینه بیت‌المال ساخته می‌شود متولی خاصی ندارد که به فریضه واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر از گرانی‌ها و افزایش ده برابری قیمت‌ها تا بدپوششی عمل کند؟
6331---0912
* مدت 3 ماه می‌شود پله برقی ایستگاه مترو میرداماد از کار افتاده و نسبت به تعمیر آن بی‌توجهی می‌شود. آیا مسئولان امر فکر نمی‌کنند افراد سالمند و ناتوان چگونه باید از پله‌های این ایستگاه بالا بروند؟
2205---0912
* چرا مسئولان شهرداری مشهد مقدس به جای اینکه دغدغه گسترش خط اتوبوسرانی تندرو و احداث بزرگراه داشته باشند مدیریت خود را برای برپایی موسیقی و رقص محلی متمرکز کرده‌اند؟
6158---0936
* طبق اسناد و مدارک در سال 90 مبلغ 14 میلیون تومان برای مسکن مهر در پروژه تأسیسات کاویان کرج به حساب مورد نظر واریز کردم و در پرونده قید شده است که شما بدهی ندارید و طبق قرارداد مسکن شما غیرقابل انتقال است. با این وجود اخیراً آن را به یک فرد خارجی فروخته‌اند! متأسفانه صاحب پروژه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی ما را آواره کرده و گویا بنا ندارند ما را از مستأجری برهانند! از مسئولان امر در خواست رسیدگی دارم. بسیاری از امثال من بیش از یک سال است که اقساط مسکن خود را پرداخت کرده و ساکن شده‌اند.
امینی
*پاداش پایان خدمت فرهنگیان که در شهریور 96 بازنشسته شدند با تأخیر طولانی و در 4 قسط از تیر 97 در حال پرداخت است ولی ارزش ریالی آن به یک سوم تقلیل یافته است جا دارد دیوان عدالت اداری ورود کند و از حقوق فرهنگیان دفاع نماید.
6027---0912
* وزارت نیرو در حالی که قرارداد 18 ماهه با روستای قلعه مدرسه بهبهان بسته،‌بیش از 12 سال است زمین‌های ما کشاورزان روستا را تخریب کرده و پاسخگو نیست؟! این در حالی است که برخی از روستائیان به نان شب محتاجند!
0050---0916
*‌ شرکت ایرانسل صبح تا شب در تلویزیون تبلیغ می‌کند در کوه، دشت و جنگل آنتن‌دهی دارد و از خط اینترنت نیز برخوردار است ولی در حومه پالایشگاه شهید تندگویان تهران آنتن‌دهی وجود ندارد و کارکنان پالایشگاه در استفاده از تلفن همراه مشکل دارند.
8132----0936
*‌ شرکت دولتی پشتیبانی دام در هفته گذشته با اینکه قرار بود کالاهای اساسی را تغییر قیمت ندهد حدود 15 درصد قیمت گوشت گوسفند را افزایش داد و در بازار هم بیشتر کالاها با رشد 50 درصدی روبه‌رو بوده است. نظارتی هم که نیست! با این اوصاف چگونه تورم تک رقمی تغییری نمی‌یابد واقعا نمی‌دانیم! دولت منت هم می‌گذارد که افزایش حقوق‌ها بیش از نرخ تورم انجام شده است؟!
2643---0912
* در روستای طالب‌آباد بعد از قرچک ورامین اداره برق هیچ‌گونه حضوری ندارد. اکثر مغازه‌ها و بعضی منازل، برق را می‌دزدند با اینکه درآمد بالایی هم دارند ولی دست از این کار خلاف و  قانون حرام برنمی‌دارند.
7530---0938
* با توجه به این همه مساجد و حسینیه‌ها، چرا عده‌ای از مردم در برپایی چادر و خیمه و تکیه، محل عبور و مرور مردم را سد می‌کنند؟ اگر هدف عزاداری آقا اباعبدا... الحسین (ع) است چرا مجالس خود را با همکاری هیئت‌های امنای مساجد و حسینیه‌ها برپا نمی‌کنند که مزاحمتی هم برای مردم ایجاد ‌نشود. مراکز و سازمان‌های فرهنگی این هیئت‌ها را راهنمایی کنند.
1003---0912
* دولت به گونه‌ای عمل کرده که  دولتمردان هر چه می‌گویند مردم با دیده تردید نگاه می‌کنند. این بی‌اعتمادی که نسبت به دولت به وجود آمده موقعیت دولت و دولتمردان را متزلزل می‌سازد و باید فکری برای آن بشود.
8902----0914
*‌ حضور برخی مسافران خارجی در کشور با شلوارک به ویژه در شهرهای شمالی مانند رامسر، چه پیام و فرهنگی را به جامعه اسلامی ما منتقل می‌کند؟ نباید به سادگی از کنار این ناهنجاری‌ها گذشت. از مسئولان امر درخواست می‌شود مانع حضور افراد با این پوشش‌های نامناسب شوند.... اگر جلوی این روند سد نشود فردا به بخشی از افراد جامعه نیز سرایت می‌کند و آنها نیز با چنین پوشش‌هایی ظاهر می‌شوند!
7210---0930
* گسترش قهوه‌خانه‌ها و جذب حداکثری قشر جوان به این مکان‌های پر مسئله باعث دغدغه و نگرانی خانواده‌ها از سرنوشت آینده جوانانشان شده است. متولیان فرهنگی تدبیری نمایند تا خانواده‌ها دغدغه کمتری داشته باشند.
2085---021
* افزایش دوره 45 روزه صدور قبض برق به 55 روز مشکوک به نظر می‌رسد نمی‌دانم وزارت نیرو این تغییرات را برای چه انجام می‌دهد؟
9438---0912
* چرا باید بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب روستای روشک از توابع شهرستان قاین فاقد شبکه آب‌رسانی باشد و زندگی به روستائیان این روستا تلخ بگذرد.
5255---- 0915
* فرهنگیان غیر از تعطیلات 100 روزه تابستان حدود 72 روز هم در طول سال تعطیل هستند. با این حال دنبال دو هفته تعطیلی در زمستان می‌باشند. بنویسید کجا داریم می‌رویم و با نسل آینده چه می‌کنند؟
0609---0915
* رانندگان تاکسی خط مترو صادقیه - شهرزیبا کرایه این مسیر را سرخود افزایش داده‌اند. مسئولین شهرداری و تاکسیرانی هم به شکایات مردم رسیدگی نمی‌کنند.
5396---0905
* در زمان شهرداری دکتر قالیباف، وقتی با 137تماس می‌گرفتیم و مشکل را طرح می‌کردیم، به مشکل رسیدگی می‌شد ولی الان بیش از 2 ماه است آسفالت سر کوچه ما نشست کرده و پیگیری‌های ما نتیجه نداده است. ما ساکن خ ایران - کوچه شهید میراسماعیلی - نبش کوچه شهید جبلی در منطقه 12 شهرداری هستیم.
4165---0912