kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
با ارائه 7 پیشنهاد برای همکاری‌های راهبردی ایران و چین

خرازی: ایران هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آمریکا ندارد

رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت: تا زمانی که تغییری در اهداف آمریکا دیده نشود و این رژیم دست از تهدید و قلدری علیه مردم و نظام ایران برندارد، ایران آمادگی شروع هیچگونه مذاکره‌ای را با آمریکا ندارد و به مقاومت خود ادامه خواهد داد.

سید کمال خرازی طی سخنانی در دانشگاه مطالعات بین‌الملل پکن به بدعهدی و فریبکاری آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای‌اشاره کرده و گفت: نه تنها آمریکا از توافق خارج گردیده است، بلکه با تصویب و اعمال تحریم‌های ثانویه و تعیین ضرب الاجل کشورهای دیگر را مجبور می‌سازد در اعمال فشار بر ایران به آمریکا بپیوندند. این زورگویی و عمل غیرقانونی آمریکا که هدفش ضربه زدن به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است به هیچ وجه قابل تحمل نیست و ایران تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با کمک دوستان خود با آن مقابله کند.
وی افزود: نظر به اینکه هدف ایالات متحده آمریکا از این فشارها مشخص است و آن تغییر نظام جمهوری اسلامی در ایران است، تا زمانی که تغییری در اهداف آمریکا دیده نشود و این رژیم دست از تهدید و قلدری علیه مردم و نظام ایران برندارد، ایران آمادگی شروع هیچگونه مذاکره‌ای را با آمریکا ندارد و به مقاومت خود ادامه خواهد داد. ما مطمئن هستیم که با مقاومت مردم ایران و کمک کشورهای دوست در مقاومت خود علیه این تهدیدات موفق خواهیم شد.
به گزارش ایسنا خرازی در ادامه بر مبنای بیانیه مشارکت راهبردی ایران و چین، هفت پیشنهاد را برای توسعه همکاری‌های دو کشور ارائه داد و افزود: لازم است که دو کشور چین و ایران سطح همکاری‌های خود را در قالب بیانیه مشترک «مشارکت جامع راهبردی» که درسال 2016 در تهران به تائید رؤسای جمهور دو کشور رسید، افزایش دهند، این همکاری می‌تواند تأمین انرژی مورد نیاز چین را در دراز مدت تضمین و از سوی دیگر همکاری‌های منطقه‌ای را در قالب پروژه یک کمربند – یک جاده تقویت نماید.
احیای مجدد خط قدیم خشکی و دریایی جاده ابریشم و مشارکت در بازسازی و توسعه کشورهای عراق و سوریه. ایجاد خط لوله گاز از عسلویه به عراق و سوریه و رساندن آن به مدیترانه که هم شهروندان عراق و سوریه و هم اروپای جنوبی از جمله پیشنهادهای خرازی برای توسعه همکاری میان ایران و چین بود.