kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

اخبار کوتاه از فوتبال

برترى ايران مقابل ازبكستان با تك گل ترابى
تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا ديشب میهمان تیم ملی ازبکستان بود که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید. مهدی ترابی در دقیقه ۶۷ تک گل بازی را به ثمر رساند.
کارلوس کی‌روش تیم ملی ایران را با ترکیب امیر عابدزاده، مرتضی پور‌علی گنجی، مجید حسینی، وریا غفوری، سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، ‌اشکان دژاگه، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد وارد زمین کرد.
در ابتدای شروع نیمه دوم کارلوس کی‌روش صادق محرمی، مهدی طارمی و سامان قدوس را به ترتیب به جای وریا غفوری، جهانبخش و دژاگه وارد زمین کرد. با حضور طارمی و قدوس، قدرت هجومی ایران افزایش یافت و دامنه حملات ایران روی دروازه حریف بیشتر شد.
کی‌روش در ادامه تعویض‌های تیم ملی، پژمان منتظری را به جای مجید حسینی وارد زمین کرد. به نظر می‌رسید حسینی مصدوم شده و سرمربی تیم ملی برای همین، اقدام به تعویض وی کرد.
انصاری‌فرد هم دیگر تعویض ایران بود و مهدی ترابی به جای وی وارد زمین شد. این تعویض طلایی کی‌روش در دقیقه ۶۷ جواب داد و ترابی توانست روی پاس سعید عزت‌اللهی گل ایران را به ثمر برساند.
بدين ترتيب ايران در اولين بازى تداركاتى قبل از جام ملت‌هاى آسيا برابر ازبكستان صاحب برترى شد.
انصاری‌فرد از ازبکستان راهی انگلیس شد
مهاجم تیم‌ملی پس از بازی دوستانه مقابل ازبکستان برای عقد قرارداد با باشگاه ناتینگهام فارست به انگلیس سفر ‌کرد.کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران که در فصل گذشته برای المپیاکوس به میدان می‌رفت، هفته گذشته از این تیم یونانی جدا شد. در چند روز گذشته صحبت از حضور او در تیم‌های مختلف اروپایی بود که یکی از گزینه‌های اصلی او باشگاه ناتینگهام فارست انگلیس است. این باشگاه انگلیسی در حال حاضر در لیگ چمپیون‌شیپ (دسته یک انگلیس) حضور دارد. یکی از موانعی که برای حضور این مهاجم ایرانی در ناتینگهام فارست وجود داشت، ویزای کار این بازیکن بود.اکنون مشکل ویزای کار انصاری‌فرد حل شده و او پس از حضور در بازی دوستانه مقابل ازبکستان به انگلیس سفر ‌کرد تا قراردادش را با این تیم انگلیسی نهایی کند.
صدور احکام جدید در باشگاه استقلال
سرپرست باشگاه استقلال با ابلاغ احکامی اعضا و دبیر شورای آکادمی باشگاه را منصوب کرد.
امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال اعضا و دبیر جدید شورای آکادمی باشگاه را منصوب کرد. به این ترتیب علی جباری، نصرالله عبداللهی، جواد قراب، اصغر حاجیلو، پرویز مظلومی، دکتر امین نوروزی، هادی مباشری، علی خطیر، محمد سعیدی و مهدی عبدیان به عنوان اعضای جدید شورای آکادمی باشگاه استقلال منصوب شدند. همچنین محمد مومنی مقدم نیز به عنوان دبیر شورای آکادمی منصوب گردید.
البته دیروز اعضای جدید کمیته انضباطی باشگاه استقلال هم از سوی امیرحسین فتحی منصوب شدند. طبق صدور احکام جدید هادی نراقی از پیشکسوتان باشگاه استقلال، غلامرضا رفیعی از کارشناسان حقوقی، اصغر حاجیلو از پیشکسوتان باشگاه و سرپرست تیم فوتبال، هادی مباشری معاون اجرایی باشگاه استقلال و علی خطیر معاون ورزشی باشگاه به عنوان اعضای کمیته انضباطی باشگاه استقلال منصوب شدند. ضمن اینکه مهدی عبدیان و محمد سعیدی به عنوان عضو کمیته اقتصادی و توسعه بازار باشگاه استقلال منصوب شدند.
محک جدی تیم ملی فوتسال در تورنمنت تبریز
سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: برگزاری تورنمنت‌ها، بازی‌های دوستانه و رقابت با تیم‌های قوی، باعث می‌شود تا بازیکنان تجربه زیادی کسب کنند. سید محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال درباره حضور در تورنمنت چهارجانبه فوتسال تبریز گفت: آخرین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال در تهران برگزار خواهد شد تا بازیکنان تمرینات خود را برگزار و برای شرکت در مسابقه فوق آماده شوند. وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه تیم ملی فوتسال 90 درصد تغییر کرده و بازیکنان جوان در کنار با تجربه‌ها تمرینات خود را برگزار و فعالیت‌های مربوطه را انجام می‌دهد. بر همین اساس ما نیاز داریم تا بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. بازیکنان را ارزیابی کنیم. به جوان‌ها میدان دهیم تا تجربه کسب کنند و در نهایت آینده تیم ملی تامین شود. ناظم الشریعه در پایان گفت: بعد از ایام عزاداری سالار شهیدان روز 29 شهریورماه به تبریز اعزام می‌شویم تا در تورنمنت حضور داشته باشیم. بدون شک بار فنی این تورنمنت برای کادر فنی و بازیکنان مطلوب خواهد بود. بازیکنان نیاز دارند بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشند تا محک بخورند و تجربه کسب کنند.
شفر: در حال ساخت تیم جدیدی هستیم
وینفرد شفر، سرمربی استقلال با بیان اینکه تیمش به زودی در نقطه مطلوب خودش جای خواهد گرفت،گفت: در حال حاضر به بهترین شکل ممکن خود را آماده می‌کنیم اما این مطلوب‌ترین شرایط ممکن برای ما نیست. ما ۷ بازیکن ملی پوش (همراه با طارق همام) را در حالی در اختیار نداریم که جزو کاندیداهای یازده بازیکن اصلی ما هستند. می‌توانم بگویم این اتفاق جالب نیست اما باید یک تعریف و تمجید از تیم خود داشته باشم که حتی در این شرایط، بسیار سخت و با تمرکز تمرین می‌کند. من می‌توانم به هواداران قول بدهم که بازیکنان جوان و با استعداد خوبی در اختیار داریم و آنها در آینده نزدیک به بهترین‌های استقلال تبدیل خواهند شد. سرمربی استقلال در ادامه صحبت‌های خود افزود: من فقط این را می‌توانم بگویم که اگر استقلال را دوست دارید، لطفا این را مد نظر داشته باشید که حمایت و صحبت‌های مثبت بهترین راه برای کمک به تیم و باشگاه محبوبتان است. توهین، شایعات، گمانه‌زنی‌ها و غیره کمکی به پیشرفت استقلال نمی‌کند.شفر با ‌اشاره به دیدار برگشت استقلال برابر السد در دوحه عنوان کرد: ما تسلیم نمی‌شویم و می‌خواهیم در قطر با نتیجه مناسب برنده مسابقه باشیم و به مرحله بعد برویم. ما در حال ساخت تیم جدیدی هستیم. همه سعی و تلاش ما این است که بهترین برنامه و آماده‌سازی را برای مسابقات پیش رو در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم اما می‌دانیم که کار راحتی در پیش نداریم.
لیگ یک ۱۶ تیمی می‌شود؟
بازیکن اسبق تیم ملی موفق به جذب اسپانسر برای سیاه جامگان شد اما پرونده‌های سنگین بین‌المللی باعث فراری شدن این حامی مالی از این تیم مشهدی شد. خداداد عزیزی برای حمایت از تیم سیاه جامگان که یکی از تیم‌های قدیمی فوتبال خراسان رضوی وارد میدان شد تا بلکه بتواند مانع از فروپاشی و نابودی تیم سیاه جامگان مشهد شود. او هفته گذشته اعلام کرد که اگر موفق به جذب اسپانسر شود سیاه جامگان به حیات خود ادامه خواهد داد در غیر اینصورت این تیم هم منحل خواهد شد. در ابتدای این هفته یک اسپانسر مالی برای حمایت از سیاه جامگان اعلام آمادگی کرد و گفت که در صورت حضور خداداد عزیزی از تیم سیاه جامگان حمایت خواهد کرد ولی وقتی مقدمات کار فراهم شد مدیران شرکت اسپانسر پرونده‌های شکایت‌های بین‌المللی سیاه جامگان را دیدند و با توجه به گرانی دلار و یورو این اسپانسر هم قید حمایت از این تیم را زد. ضمن اینکه باشگاه سیاه جامگان ۲۰ پرونده هم در کمیته تعیین وضعیت دارد که ۳-۴ پرونده آن بسیار سنگین است. این در حالی است که تاکنون ۶ امتیاز هم از تیم سیاه جامگان با حکم فیفا کسر شده است.سه امتیاز در ابتدای فصل و ۳ امتیاز هم حدود ۱۰ روز پیش از این باشگاه کسر شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد سیاه جامگان به زودی به صورت رسمی منحل می‌شود و لیگ یک باید با ۱۶ تیم به راه خود ادامه بدهد. پیش از این نیز تیم نفت تهران از لیگ دسته اول کنار گذاشته شده بود. در واقع دو تیم سقوط کرده از لیگ برتر به لیگ یک از جدول این مسابقات نیز کنار گذاشته می‌شوند.
راه‌اندازی سومین تورنمنت یوفا در رقابت‌های باشگاهی اروپا
اتحادیه فوتبال اروپا تأیید کرد که به دنبال معرفی تورنمنت سومی در رقابت‌های باشگاهی اروپا است. آندره آنیلی، رئیس ‌اتحادیه باشگاه‌های اروپایی در نشست این اتحادیه به طور رسمی اعلام کرد که طرح معرفی تورنمنت باشگاهی جدید در سطح اروپا در حال بررسی توسط اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) است. رئیس‌ باشگاه یوونتوس در این خصوص گفت: چراغ سبز برای راه‌اندازی تورنمنت سومی در سطح فوتبال باشگاهی اروپا داده شده و تنها تأییدیه کمیته اجرایی یوفا باقی مانده است که بر این اساس تعداد مجموع تیم‌های شرکت ‌کننده در این سه تورنمنت از فصل 22-2021 به 96 تیم خواهد رسید.نشریه «بیلد» آلمان پیش از این خبر داده بود که اتحادیه فوتبال اروپا در نظر دارد تورنمنتی جدید به دو تورنمنت باشگاهی فعلی خود یعنی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا اضافه کند. بر اساس گزارش این نشریه آلمانی یوفا می‌خواهد لیگ اروپا را از 48 تیم به 32 تیم کاهش دهد و 16 تیم باقی مانده را به تورنمنتی جدید که هنوز نامش مشخص نشده است انتقال دهد و 16 تیم دیگر هم به این تورنمنت اضافه خواهند شد.طبق گزارش نشریه «بیلد»، هنوز معیاری برای کسب جواز حضور در این تورنمنت از سوی باشگاه‌ها مشخص نشده، اما ظاهراً این رقابت‌ها مانند رقابت‌های جام در جام (جام برندگان جام) اروپا خواهد بود که فرصت بهتر دیده شدن را برای آن دسته از تیم‌هایی که در رقابت‌های داخلی قهرمان جام‌های حذفی می‌شوند، فراهم می‌کند.آخرین دوره رقابت‌های جام در جام اروپا سال 1999 برگزار شد که در فینال آن لاتزیو 2 بر یک رئال مایورکا را شکست داد و قهرمان شد.