kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵

قهرمانان منتظر نباشند؛ اهدای سکه‌ها شاید به سال 98 بکشد!

معاون مالی وزارت ورزش می‌گوید به احتمال زیاد پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، در سال ۹۸ پرداخت می‌شود.

پیش از آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا، ستاد عالی این بازی‌ها اعلام کرد مدال‌آوران طلا ۱۶۰ سکه، برای نقره‌ای‌ها ۸۰ سکه و برای مدال‌آوران برنز ۴۰ سکه بهار آزادی پاداش در نظر گرفته شده است. این اعداد برای قهرمانان رشته‌های تیمی به‌ترتیب، 80، 40 و 20 سکه است.
حالا در شرایطی که مدال‌آوران بازی‌های آسیایی منتظر دریافت پاداش‌های تعیین شده هستند، فرامرزیان معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت ورزش می‌گوید: معمولا در پایان هر سال مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار می‌شود که تا چند سال قبل این مراسم با تاخیر روبه‌رو بود؛ اما ما سعی کردیم به موقع آن را انجام دهیم. برای امسال هم به خاطر افزایش قیمت سکه و برگزاری بازی‌های آسیایی باید پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد و تقاضای اعتبار کنیم.
وی همچنین می‌افزاید: در صورتی که با این اعتبار درخواست شده، موافقت شود، می‌توانیم مراسم تجلیل از قهرمانان را برگزار کنیم. درباره پرداخت پاداش‌های ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی قول دادیم و باید به آن عمل کنیم. البته از سال‌های آینده با توجه به اینکه قیمت سکه ممکن است هر روز تغییر کند، باید تصمیمات جدیدی بگیریم. در واقع باید پرداخت پاداش به قهرمانان از حالت اهدای سکه خارج شود و جوایز ریالی تعیین شود. البته درباره مسابقات امسال همانطور که قول دادیم، باید سکه بدهیم.
معاون مالی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که قهرمانان روی این سکه‌ها حساب باز کردند و می‌خواهند بدانند چه زمانی به دستشان می‌رسد، اینطور توضیح داد: این اعتبار از بودجه وزارت ورزش تامین می‌شود؛ اما ما باید موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه را بگیریم. در ضمن با توجه به افزایش قیمت سکه باید این اعتبار را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کنیم. بعید است بتوانیم امسال این پاداش‌ها را به دست قهرمانان برسانیم.