kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

خواندنی از ورزش ایران


*در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا که در ژاپن در حال برگزاری است، صلحی پور در دسته ۹۷ کیلوگرم با مهار وزنه‌های ۲۱۸، ۲۲۶ و ۲۳۱ کیلویی، موفق به کسب مدال طلا شد. جایگاه دوم و سوم این دسته به وزنه برداران امارات و چین رسید.وزنه برداران معلول کشورمان تاکنون موفق به کسب ۲طلا، ۳نقره و ۱برنز در مسابقات آسیا و اقیانوسیه شدند.طبق برنامه امروز سامان رضی و علی اکبر قریب شی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و منصور پورمیرزایی و سیامند رحمان در دسته ۱۰۷+ با حریفان خود رقابت خواهند کرد.
*احسان حدادی دارنده چهار مدال طلای بازی‌های آسیایی دیروز پس از دیدار با وزیر ورزش گفت: تا المپیک ۲۰۲۸ که ۴۲ ساله می‌شوم انگیزه حضور در میدان دارم و قول می‌دهم نخستین ورزشکار ایرانی باشم که شش مدال طلای بازی‌های آسیایی را خواهد گرفت.
* هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۸ درخصوص افزایش قیمت ارز در آستانه کاروان ایران به بازی‌های پارا آسیایی و تاثیر آن در ورزش اظهار داشت: ابتدا در بخش اول باید این نکته را بگویم که امیدوارم این مشکل درخصوص کاروان ایران حل شود. البته معتقدم که این مسئله حل خواهد شد و کاروان ایران هم اعزام می‌شود و مشکلی نخواهد بود.وی افزود: بخش دوم مربوط به مسائل کلی ورزش است. همه ما ورزش را به عنوان یک مسئله شادی‌آور در جامعه می‌شناسیم. در چنین شرایط یک‌سری مسائل کلی برای تیم‌های مختلف وجود دارد که اگر فراهم نشود، ضربه می‌زند. از جمله این مسائل می‌توان به اعزام به برخی مسابقات و رویدادهای مهم‌اشاره کرد که اگر رخ ندهد، در کوتاه مدت باعث ضربه وارد شدن به ورزش می‌شود.
* پیرو تصمیم شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان تیمهای کشتی آزاد و فرنگی پیشکسوتان به دلیل مخالفت شورای برون مرزی وزارت ورزش به رقابت‌های جهانی مقدونیه و روسیه اعزام نخواهند شد.