kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی انجام شد

برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس‌نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

مراسم معارفه حجت‌الاسلام رستمی رئیس‌جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تکریم حجت‌الاسلام محمدیان رئیس‌سابق این نهاد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محمدی‌گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، وزیر علوم و بهداشت، جمعی از مسئولان آموزش عالی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مختلف، برخی از نمایندگان مجلس، دانشگاهیان و نمایندگان تشکل‌های استادی و دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب، در این مراسم ضمن ابلاغ سلام رهبر انقلاب به حضار و دانشگاهیان، ابراز داشت: پیش از بنده دوستان درباره آقای محمدیان توصیفات بسیار خوبی را بیان کردند و چیزی برای من باقی نگذاشتند ولی این سخنان که گفته شد درست و به حق بود و من در دفتر مقام معظم رهبری در جلساتی که بود، چیزی جز حسن خلق و دلسوزی از حجت‌الاسلام محمدیان ندیدم.
وی با‌اشاره به ظرفیت قرآن و احادیث برای گذر از سختی‌ها، یادآور شد: از فرصتی که در اختیار دارید، به سادگی عبور نکنید، حضور جوانان را قدر بدانید و از این ظرفیت برای تبلیغ استفاده کنید. معتقدم نهاد با دو موضوع «قرآن و احادیث» می‌تواند در این مسیر به خوبی گام بردارد.
مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها
«سنگ صبور» دانشجویان باشند
به گزارش فارس، رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب با‌اشاره به اخلاق خوش پیامبر اسلام(ص) خطاب به مسئولان و نمایندگان نهاد، تصریح کرد: شما با یک نسل جوان و پرسشگر در دانشکده روبه‌رو هستید که صدها شبهه و سؤال در ذهن آنها است و آنها پناهی جز روحانیت معظم و اساتید دلسوز دانشگاه ندارند و باید همانگونه که پیامبر(ص) رفتار می‌کرد، با آنها رفتار کنیم، شما باید سنگ صبور دانشجویان باشید.
کناره‌گیری کردم تا نیروی جوان بر سر کار بیاید
حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس‌سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: بنده تنها به دلیل اعتقاد شخصی خود کناره‌گیری کردم زیرا اعتقاد شخصی‌ام این است که هر چقدر ابتکار و خلاقیت داشته باشیم، طی ۸ تا ۱۰ سال خدمت ارائه خواهیم کرد و بعد از آن ضرورت دارد جای خود را به نیروهای جوان‌تر بدهیم. من خودم برای کناره‌گیری پیشنهاد دادم و خدا را شکر می‌کنم که رهبر معظم انقلاب شخصیتی جوان و فاضل را برای ریاست نهاد انتصاب کردند و به خاطر همین به مجموعه دانشگاهی تبریک می‌گویم.
همه ما مدیون و بدهکار انقلابیم
 و هیچ طلبی نداریم
وی یادآور شد: همه ما بر سر سفره انقلاب نشسته‌ایم و همه ما بدون استثنا مدیون و بدهکار انقلابیم و هیچ طلبی نداریم. اگر توفیقی پیدا کردیم و عزتی داریم، به دلیل پرچم انقلابی است که به وسیله امام(ره) و بعد از آن توسط خلف صالح ایشان به اهتزاز درآمده است. همچنین، حجت‌الاسلام رستمی رئیس‌جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم معارفه‌اش، ابراز داشت: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین کانون‌های دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب دانشگاه است. دانشگاه به عنوان مهد علم و موتور پیشران کشور محسوب می‌شود که می‌تواند کشور را به قله پیشرفت برساند.
وی یادآور شد: ما مطمئن هستیم وعده‌های خدا برای این ملت علیرغم سختی‌هایی که وجود دارد محقق می‌شوند و آینده متعلق به امت حزب‌الله است و باید انقلاب به دست صاحب و پرچمدار اصلی آن برسد.
حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی در خاتمه حکم انتصاب حجت‌الاسلام رستمی را تقدیم وی کرد.