kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
آیت‌الله حیدری:

اختلاف‌افکنی میان ایران و عراق برای تضعیف محور مقاومت است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جبهه استکبار و مرتجعین منطقه از پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق و سوریه به شدت ناراحت هستند؛ بنابراین در پی انتقام گیری و انتقام جویی بوده و از اینکه دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق در کنار یکدیگر باشند، ناراحت می‌شوند.

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با رسا با‌اشاره به حوادث اخیر بصره، اظهار داشت: اصل اعتراضات مردمی بود اما دشمنان اسلام و عراق و ایران اسلامی، موج سواری کرده و از این حرکت مردمی سوءاستفاده کردند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعثی‌ها، داعشی‌ها و گروهک‌های منحرف، دشمن خونین عراقی‌ها هستند، گفت: شبیه این سناریو دی ماه گذشته در ایران اتفاق افتاد که برخی مردم مطالباتی مطرح کردند اما منافقین با موج سواری از مطالبات مردمی در راستای ساختارشکنی، اموال عمومی و دولتی را به آتش کشیدند و حوادثی آفریدند.
وی با‌اشاره به اینکه سازماندهی چنین تحرکاتی از پشت مرزهای ایران و عراق و از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جبهه استکبار و مرتجعین منطقه از پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق و سوریه به شدت ناراحت هستند؛ بنابراین در پی انتقام گیری و انتقام جویی بوده و از اینکه دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق در کنار یکدیگر باشند، ناراحت می‌شوند.
آیت‌الله حیدری، اتحاد و ایستادگی ایران و عراق در برابر دشمن مشترک را برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی غیرقابل تحمل دانست و تصریح کرد: دشمنان تفرقه افکنی و فتنه انگیزی و طرح شایعات را محور شر در برنامه‌ها قرار دادند و این گویای استراتژی و سناریوی مشخصی است که از سوی استکبار جهانی و قارون‌های منطقه پیگیری و به وسیله بعثی‌ها و داعشی‌ها انجام می‌شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه داعشی‌ها و بعثی‌ها به کنسولگری ایران در بصره هجوم آوردند، بیان داشت: دولت، ملت، احزاب و گروه‌های عراق حرکات زشت و فتنه انگیز در بصره و تعدی به حریم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و آتش زدن کنسولگری ایران در بصره را محکوم کردند.