kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
وزیر آموزش و پرورش:

نوشت‌افزار خارجی مسائل ضد اخلاقی را ترویج می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحریم و فشار اقتصادی در آستانه سال تحصیلی جدید، رونق بازار نوشت‌افزار ایرانی را دوچندان کرد.

سید محمد بطحایی در گفت وگو با خبرنگاران در شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: بخش قابل توجهی از مواد اولیه تولید نوشت‌افزار از خارج کشور وارد می‌شد که در چند ماه گذشته باعث شد تولیدکنندگان این بخش با مشکلاتی مواجه شوند.
وی خاطرنشان کرد: در برخی اقلام نوشت‌افزارهای داخلی در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش قیمت 70 تا 80 درصدی هستیم که امیدوارم با اتخاد تدابیری برای رفع آن تا قبل از شروع مدارس اقدام کنیم.
بطحایی اضافه کرد: به غیر از افزایش قیمت بعضی از اقلام نوشت‌افزار، از نظر کمیت و فراوانی در بازار مشکلی وجود ندارد. بطحایی تصریح کرد: برخی اقلام نوشت‌افزار خارجی در بین دانش‌آموزان خشونت و مسائل ضد اخلاقی را ترویج می‌کند، آموزش و پرورش بر اساس بخشنامه، خرید و فروش این کالاها را ممنوع کرده است‌ و خانواده‌ها باید از خرید اقلام خارجی پرهیز کنند.
وزیر آموزش و پرورش از طرح لایحه رتبه‌بندی ملمان در هیئت دولت خبر داد  و گفت: این طرح مراحل نهایی خود را برای طرح در هیئت دولت می‌گذراند.وی با ‌اشاره به اتمام تدوین این طرح در وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: حدود 2 هفته پیش لایحه رتبه‌بندی از سوی وزارت آموزش و پرورش به دولت پیشنهاد و ارسال شده است.
وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد تا لایحه رتبه‌بندی معلمان به زودی در کمیسیون تخصصی دولت مورد بررسی قرار گرفته و بعد از اعمال نظر و اصلاح در هیئت دولت تصویب شود.
بطحایی با ‌اشاره به ادامه روند تصویب نهایی لایحه رتبه‌بندی معلمان کشور تصریح کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از تصویب دولت برای مراحل نهایی تصویب به مجلس ارسال می‌شود.وزیر آموزش و پرورش با ‌اشاره به اهمیت حضور خیران در فعالیت‌های احداث مدرسه و فضای آموزشی گفت: ۲۵ درصد مدارس کشور ناایمن است. وی در آئین افتتاح مدرسه 9 کلاسه زنده‌یاد سیده فاطمه فرحزادی در ایوانکی اظهار داشت: 25درصد مدارس سراسر کشور نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند.وی با ‌اشاره به اینکه تا ابتدای مهرماه امسال هشت هزار کلاس درس در کشور برای سال تحصیلی جدید افتتاح می‌‌شود، خاطرنشان کرد: این تعداد تا پایان امسال به 10 هزار کلاس درس افزایش می‌یابد.وزیر آموزش و پرورش با‌ اشاره به نقش خیران در توسعه فضاهای آموزشی کشور افزود 50 درصد هزینه تکمیل و بهره‌برداری از این مدارس از سوی خیران تأمین شده و 50 درصد دیگر هزینه‌ آن را دولت تأمین کرده و در اختیار نظام آموزشی کشور قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه 25 درصد مدارس کشور ایمن نیست، گفت: 600 هزار کلاس درس مهرماه امسال پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.بطحایی بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو، 14 میلیون و هفت هزار و 736 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به مدرسه می‌روند که این آمار در مقایسه با سال قبل، رشد حدود شش درصدی دارد. وی بیان کرد: هشت هزار کلاس تا مهرماه در کشور افتتاح می‌شود که این عدد تا پایان سال 97 به 10 هزار کلاس درس می‌رسد.
وی افزود: شروع سال تحصیلی جدید در 105 هزار مدرسه کشور خواهد بود.