kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
نیروی انتظامی:

نصب داربست و حرکت دسته‌های عزاداری نباید موجب اختلال در تردد شود

نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای از مسئولین هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری درخواست کرد نسبت به نظم عمومی و حقوق شهروندان اهتمام ورزند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، در این اطلاعیه از مسئولین هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری خواسته شده است نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند:
از هرگونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده‌روها که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود، پرهیز نمایند.
مراقبت شود در هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل ننمایند.
 توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.
با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام، انتظار می‌رود دست‌اندرکاران محترم هیئت‌های مذهبی نسبت به برخورد ارشادی و لسانی با مظاهر منکر در پیرامون هیئت‌ها نقش فعال داشته باشند.
در برپایی هیئات مذهبی و برگزاری مراسم، اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش‌سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار گیرد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: بدیهی است ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی طبق روال جاری خود با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند. همکاری صمیمانه با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است در ضمن مراکز 110 پلیس در تمامی شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات‌رسانی به مردم خواهند بود.