kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

آخرین قسط پاداش فرهنگیان پرداخت می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آخرین قسط سال 96 پاداش پایان خدمات فرهنگیان و بازنشستگان بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه، تا پایان شهریور ماه جاری پرداخت می‌شود.

منصور مجاوری دیروز در حاشیه آیین معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بجنورد به ایرنا اظهار داشت: با پرداخت این قسط بابت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، همه بدهی تا سال 96 تسویه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: 12 هزار میلیارد ریال در ماه جاری به حساب بازنشستگان بابت پاداش واریز می‌شود.
وی در‌باره دریافت شهریه ثبت‌نام از دانش‌آموزان گفت: مدارس دولتی به هیچ عنوان نباید به هنگام ثبت‌نام شهریه و پولی دریافت کنند.
وی افزود: رویکرد آموزش و پرورش در دریافت کمک هزینه‌ها، کسب درآمد نیست و وجوهی که طی سال دریافت می‌شود، به عنوان هزینه‌های فوق برنامه است که برای تقویت و ارتقای آموزشی توسط خانواده‌ها پرداخت می‌شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وزارتخانه برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی، هرگونه پرداخت وجوه به مدارس در سامانه مربوط ثبت و ضبط می‌شود.
مجاوری افزود: رسالت آموزش و پرورش، آموزش رایگان است اما در مواردی که فعالیت‌های بیشتری انجام می‌شود، هزینه‌هایی از خانواده‌ها دریافت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این مبالغ، درآمد محسوب نمی‌شود گفت: مدیران مدارس به هنگام ثبت‌نام حق ندارند از دانش‌آموز وجوه دریافت کنند. مجاوری درباره کمبود معلم در مدارس سطح کشور گفت: خوشبختانه کلاس‌ها برای اول مهرماه، آماده است بر اساس تدابیر انجام شده، با استفاده از نیروی دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق‌التدریسی کمبودها جبران می‌شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با ‌اشاره به اینکه 600 هزار کلاس درس در سطح کشور برای اول مهر آماده می‌شود افزود: کمبود فضای آموزشی به گونه‌ای نیست که جای نگرانی داشته باشد.