kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
رئیس‌مجلس:

مشکلات اقتصادی و سیاسی با رواج فرهنگ قرآنی برطرف می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر اقتصاد و سیاست کشور بخواهد درست شود باید فرهنگ دینی مردم درست شود.

به گزارش تسنیم از استهبان، علی لاریجانی در هفدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین که به مناسبت تجلیل  از 260 حافظ کل قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: این یک حرکت فرهنگی ناب است و کارهای بزرگ از جوانه‌های کوچک شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه کارهایی که بخشنامه‌ای است زود جواب نمی‌گیرد، گفت: مملکتی که حاملان قرآن در آن زیاد باشد به هم ظلم نکرده و به هم بداخلاقی و ستم نمی‌کنند، نگاهشان متعالی می‌شود.
لاریجانی تصریح کرد: جامعه‌ای که اهل قرآن باشد همسایگان خود را در می‌یابند و با وابستگان خود دیدار کرده و با ادب و تواضع هستند در مقابل گستاخان سرتعظیم فرود نمی‌برد.
وی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ که زیربنای همه امور است تغییر کند بسیاری از مشکلات کشور نیز تغییر می‌کند.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: جریاناتی در دنیا به‌ویژه توسط آمریکا ایجاد شده که فکر می‌کنند می‌توانند مردم ایران را با اعمال تحریم و افزایش فشارها از انقلاب جدا کنند که تصور آنها ‌اشتباه است.
لاریجانی، در نشست شورای اداری شهرستان نی ریز افزود: مردم حاکمیت را انتخاب کردند هرچند که ممکن است گلایه‌هایی داشته باشند.
وی با بیان اینکه زمانی که توافق هسته‌ای (برجام) را پذیرفتیم برای کاهش فشار بر روی مردم بود، گفت: اکنون دشمنان ملت با هدف مایوس کردن مردم به دنبال افزایش فشارها علیه ملت ایران هستند.
رئیس ‌مجلس اظهار داشت: هدف دشمن این است که با اقدامات خود استقلال و امنیت کشور را از بین ببرد و به عنوان نمونه، در شمال غرب و جنوب شرق ایران تمامی گروهک‌ها را مسلح کردند اما به دلیل حضور سپاه نمی‌توانند اقدامی داشته باشند.
وی ادامه داد: دشمنان برای برهم زدن امنیت ایران گروهک‌ها را تجهیز می‌کنند اما این ملت یک ملت مقتدر است، ملت ایران در زمان جنگ نیز فشار زیادی را تحمل کرد اما متحد بود اکنون نیز اینگونه است.
رئیس‌قوه مقننه با اشاره به اینکه به یکدیگر اطمینان داشته باشیم، فضای ظن و گمان کشور را تضعیف می‌کند، گفت: در شرایط فعلی به دلیل مشکلات موجود فشار بر اقشار مختلف وجود دارد و آبادانی یک کشور، رونق و رفع بیکاری آن به اجرای تعدادی پروژه وابسته نیست، آبادانی زمانی ایجاد می‌شود که اقتصاد در دست مردم و دولت تسهیل‌کننده باشد.  وی اظهار داشت: زمانی که 90 درصد بودجه در زمینه بودجه جاری هزینه می‌شود بودجه عمرانی کاهش پیدا می‌کند، ادارات مفصلی داریم که این موضوع مثبت نیست، کشور باید با یک چهارم نیروی انسانی موجود اداره شود، رقم بزرگی از هزینه‌های کشور در بخش اجرایی هزینه می‌شود، اقتصاد زمانی زاینده و سازنده است که در دست مردم باشد و دولت در محل‌هایی که بخش خصوصی نمی‌تواند حضور پیدا کند کمک‌کننده باشد و باید مقررات اضافه را از پیش پای سرمایه‌گذاران برداریم.
رئیس ‌قوه مقننه با بیان اینکه حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که دولت به تنهایی توان اتمام آنها را ندارد و این پروژه‌ها باید به بخش خصوصی سپرده شوند، تصریح کرد: نقدینگی اگر به سمت آبادانی کشور سوق داده شود مشکلات موجود به وجود نمی‌آیند.
لاریجانی در مراسم تجلیل از خیرین حسینی(ع):
ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند
رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط ما در ایران متفاوت شده و زورگویی‌های غربی‌ها برای ایجاد شکست در انقلاب است، اما آنها‌اشتباه می‌کنند و ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند.
علی لاریجانی در همایش تقدیر از خادمین و خیرین حسینی با بیان اینکه آفرین بر شما که برای احیای شعائر حسینی همت کرده‌اید، گفت: قیام و سیره امام حسین(ع) مورد عجیبی است؛ اگر به اعمال روزهای خاص بنگرید زیارت امام حسین(ع) در همه آنها آمده است. رئیس‌قوه مقننه با‌اشاره به اینکه در ایام خاص که خداوند توجه ویژه به بندگان دارد، از آنها می‌خواهد که به امام حسین(ع) تمسک کنند، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) واسطه فیض هستند و مانند زنجیره‌هایی به هم پیوسته واسطه فیض محسوب می‌شوند اما در مورد تمسک به امام حسین(ع) در روزهای خاص یک سرّ وجود دارد.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که به سرنوشت یکدیگر حساس باشند، دارای استقامت هستند و جوامعی که تعلقات عاطفی در آنها کم شده باشد، حتی برای تشکیل نیروی نظامی نیز مجبور به گرفتن مزدور هستند همانند اتفاقی که در آمریکا رخ می‌دهد اما جامعه‌ای که هم سرنوشتی و طریقی مانند انقلاب اسلامی داشته باشد و ولایت فقیه رکن آن باشد، در مقابل طوفان‌ها ایستادگی می‌کند، شماها می‌دانید که از ابتدای انقلاب چه فراز و فرودهایی در این مسیر قرار داده‌اند اما چون جامعه اهل ولایت بود و هم‌پیمانی در درون و راه آنها وجود داشت عامل پیروزی آنها شد، در جنگ همه افراد درگیر جنگ بودند و این موضوع نشان‌دهنده این بود که با همه هستی، انقلاب و مسیر استقلال آن را قبول دارند. لاریجانی افزود: این انقلاب ثمره حرکت امام حسین(ع) است و این حرکت باعث حیات داشتن جامعه ما است و باید قدر محرم را دانست.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط ما در ایران متفاوت شده و زورگویی‌های غربی‌ها برای ایجاد شکست در انقلاب است، اما آنها ‌اشتباه می‌کنند و ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند. وی گفت: در این شرایط باید تدبیر کنیم که به معیشت مردم توجه خاص شود و جلوی عربده‌کشی آمریکا بایستیم، مسئله آنها انرژی هسته‌ای نیست بلکه به زانو درآوردن ماست اما تفکر شیعه، تفکر استقامت و ایستادگی است.
لاریجانی با‌اشاره به اینکه در این دوره باید همگان تلاش بیشتری داشته باشند و همه افرادی که اختلاف نظر دارند باید بدانند که امروز، روز اختلاف نظر نیست و باید بر روی اصل ولایت، تفکر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ایستادگی کنند، ادامه داد: برای آبادانی و استقامت ایران روی اصول تمرکز کنیم، اینجا بحث ایران، انقلاب اسلامی و میراث حسینی مطرح است، آنها با حرکت ریشه‌ای تشیع مشکل دارند و نظر آنها این است که ایران در دست آنها باشد، فشار را بر روی مردم می‌آورند و قصد دارند راه حسینی را از آنها بگیرند. رئیس‌مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجلس و دولت این است که دوره فعلی با صلابت طی شود و تلاش می‌کنیم فشارها را بر اقتصاد کشور کاهش دهیم. در پایان این مراسم از خیرین حسینی توسط رئیس‌مجلس شورای اسلامی تجلیل به عمل آمد.