kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷

پرچم حرم رضوی به رنگ سیاه عزا درآمد

همزمان با آخرین غروب ماه ذی‌الحجه، پرچم گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و پوشش ضریح آن حضرت طی مراسمی با عنوان «اذن عزا» تغییر کرد و به رنگ سیاه عزای حسینی درآمد.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و صفر، اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با هشت هزار مترمربع انواع پارچه‎‌ها و کتیبه‎‌های منقش به نام‎‌ها، ابیات و احادیث مربوط به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سیاهپوش شد. در مراسم اذن عزا ، با حضور هیئت‌های مذهبی و چهار هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس با پخش‌اشعار محتشم کاشانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی آغاز شد، شال‌های منقش به عباراتی در وصف حضرت امام حسین(ع) از سوی تولیت آستان قدس رضوی به سرداران هشت سال دفاع مقدس اهدا شد.
متولی آستان قدس رضوی گفت: اجتماع عظیم ارادتمندان به ساحت حضرت امام حسین(ع) در جوار مضجع نورانی حضرت امام رضا(ع) در آستانه ماه محرم، نوید آغاز ایام پرشور و شعور حسینی است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: عاشورا درسی برای همه بشریت است که چگونه زیستن و چگونه مردن را به انسان می‌آموزد و پیام مقاومت و ایستادگی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی برای مردم دارد.وی اظهار داشت: پیام‌های عاشورا برای همه بشریت است و حضرت امام حسین(ع) می‌خواهد که معروف‌ها، بایدها و پاکی‌ها در جامعه گسترش یابد.
وی افزود: نقطه عطف تاریخ اسلام، عاشوراست و همه ائمه معصومین (ع) برای بقای عاشورا تلاش و بر فراموش نکردن آن تاکید کرده‌اند.
در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.
نقاره‌های حرم مطهر رضوی نیز طی ماه‌های محرم و صفر نواخته نخواهد شد.