kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

برگزاری همایش شیرخوارگان در ۴۱ کشور

رئیس ‌شورای هیئت‌های مذهبی کشور با ‌اشاره به برنامه‌های ماه محرم در کشور گفت: همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه چهارم محرم در پنج هزار نقطه استان‌ها و ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با تسنیم در بوشهر از شناسنامه‌دار  شدن هیئت‌های مذهبی خبر داد و بیان کرد: این نهاد مذهبی به عنوان دانشگاه پرورش و تربیت مدافعان حرم  است و هیئت‌ها برای محفل ترویج شعائر مذهبی و دفاع از امامت و ولایت برنامه‌ریزی می‌کنند.
نوشادی، خاطرنشان کرد: همایش میثاق عاشوراییان، شیرخوارگان حسینی و نماز ظهر عاشورا  از برنامه‌های تدوین شده در دهه نخست ماه محرم است. رئیس ‌شورای هیئت‌های مذهبی کشور تصریح کرد: هیئت‌های عزاداری باید در آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از هرگونه خرافه‌گویی پرهیز و پرمحتوا این مراسم را برگزار کنند.
وی با بیان اینکه این همایش با حضور کودکان با لباس یک دست سبز و سربندهای ائمه اطهار(ع) همراه با مادران عاشورایی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: انتقال پیام عاشورا از طریق کوچک‌ترین سرباز امام حسین(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع) از اهداف مهم برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف ایران و جهان است.
وی تصریح کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی متعددی در سطح کشور در ایام ماه محرم ایجاد می‌شود که ساماندهی آنها برای ارائه خدمات‌دهی بهتر مورد توجه است.
نوشادی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی ضمن رعایت بهداشت در همه زمینه‌ها به  ویژه در تهیه و توزیع نذورات در راستای حفظ نظم و امنیت مراسم و برنامه‌های ایام محرم، با نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه‌های امنیتی همکاری می‌کنند.