kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

حوادث کوتاه از کشور

 تصادف با 3 کشته
رشت – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه استان گیلان گفت: برخورد پراید با کامیون در محور سراوان به فومن سه کشته و زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ حسین محمد پور افزود: خودروی پراید پس از انحراف از مسیر خود به یک کامیون در لاین مخالف برخورد کرد که بر اثر این برخورد راننده پراید در دم جان باخت.وی اضافه کرد: دو سرنشین دیگر پراید مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
قاچاق رایانه‌های
ساری – خبرنگار کیهان : جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۳۵ دستگاه رایانه قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در شهرستان قائم شهر خبر داد.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قائم شهر با بررسی‌‌های همه‌جانبه و انجام گشت‌های هدفمند خودرو‌های مورد نظر را حین تردد در یکی از محور‌های این شهرستان متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۳۵ دستگاه رایانه و متعلقات آن، که فاقد هرگونه مجوز حمل و مدارک گمرکی بوده، کشف شد.
کشف مواد مخدر
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تریاک در اصفهان خبر داد.
سرهنگ سید تقی حسینی گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مقدار 121 کیلو و 700 گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیونت کشف شد.وی همچنین بیان داشت: در بازرسی بدنی از راننده خودرو مقدار 9 گرم شیره تریاک نیز کشف شد.
واژگونی خودرو
تبریز–خبرنگار کیهان: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: بر اثر سانحه رانندگی در آزادراه پیامبر اعظم دو نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر مصدوم شدند.
وحید شادی نیا اظهار داشت: ‌این حادثه به دنبال واژگونی‌تانکر حامل روغن سوخته رخ داد.وی ادامه داد:‌ در این حادثه خودروی سواری تیبا بر اثر لغزندگی جاده واژگون و به راننده امداد خودرو که در حال تعمیر خودروی دیگر بود، برخورد کرد.وی افزود:‌ در این سانحه راننده امداد خوردو و یکی از سرنشینان تیبا جان خود را از دست دادند.
وی گفت: کارشناسان اعزامی اورژانس چهار مصدوم دیگر حادثه را با اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان منتقل کردند.
احتکار کالا
زاهدان – خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف کالای احتکار شده در شهر چابهار خبر داد.  
سرهنگ «احمد طاهری» گفت: پلیس  در بازرسی از انبارها 498 دستگاه یخچال و فریزر، 88 دستگاه ماشین لباسشویی،40 دستگاه اجاق گاز، 74 دستگاه پنکه، 49 دستگاه آبگرمکن، 2 دستگاه آبسردکن، 127 دستگاه کولر گازی، 199 دستگاه کمپرسور کولر گازی، 42 دستگاه اسپیلت، 153 دستگاه پنل کولر گازی، 7 تن و 150کیلوگرم شکر، 12هزار لیتر انواع روغن مایع خوراکی احتکار شده کشف کردند.
وي اضافه کرد: ارزش کالاهای مکشوفه31 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
کشف تریاک
بندر عباس–فارس: فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ از سوداگران مرگ و کشف محموله موادمخدر در سواحل شهرستان پارسیان خبر داد.
علی‌اصغر خرم‌روی اظهار داشت: مرزبانان شهرستان پارسیان یک باند از سوداگران مرگ که به صورت کلان اقدام به حمل و جابجایی موادمخدر می‌کردند را شناسایی و تحت نظر اطلاعاتی قرار دادند.
وی افزود: مرزبانان شهرستان پارسیان در یک عملیات مشترک با عوامل انتظامی شهرستان، با توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری پنج نفر سوداگر مرگ موفق به کشف ۶۸۷ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک شدند.
سانحه مرگبار
زاهدان – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس‌پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از واژگوني يك دستگاه پژو 405 در محور ایرانشهر- بم خبر داد.
سرهنگ يداله ستوده گفت: در این حادثه راننده و سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.
وی با ‌اشاره به دو طرفه بودن محورهاي جنوب از رانندگاني که قصد تردد در اين محورها را دارند خواست با رعايت حق تقدم و با سرعت مطمئنه حركت كنند تا سفري ايمن به همراه داشته باشند.
تصادف خونبار
سرویس شهرستانها: پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه وانت مزدا با کامیون در محور «طبس-یزد» یک نفر جان خود را از دست داد و پنج نفر روانه بیمارستان شدند.
سرهنگ «علیرضا رضایی» افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، يک دستگاه وانت مزدا با يک دستگاه كاميون برخورد کرده كه در اثر اين حادثه رانندگي، یك نفر از سرنشينان مزدا بر اثر شدت جراحات در صحنه تصادف جان خود را از دست داد و پنج سرنشین دیگر خودرو به شدت مصدوم و روانه بیمارستان شدند.وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس راه علت حادثه را عدم توجه به جلو از جانب راننده وانت مزدا اعلام کردند.
بهاباد یزد لرزید
یزد – تسنیم: زمین لرزه‌ای به قدرت 4/1 ریشتر صبح دیروز شهرستان بهاباد یزد را لرزاند.
این زمین لرزه در عرض جغرافیایی 31 و 858 درجه شمالی و 56 و 314 درجه شرقی و درساعت پنج و33 دقیقه و 18 ثانیه روز سه شنبه به وقوع پیوست و بلافاصله پس از وقع زلزله، نیروهای امدادی به محل اعزام شدند تا خسارت‌های احتمالی آن را بررسی کنند.
سوخت قاچاق
اهواز - ایرنا: فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف سوخت قاچاق از چند فروند شناور صیادی توسط مرزبانی‌های آبادان و ماهشهر در آب‌های خوزستان خبر داد. سرتیپ عبداله نظرپور افزود: دریابانان ماهشهر در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج محموله بزرگ سوخت قاچاق از طریق منطقه خورموسی در سواحل ماهشهر آگاه شدند که بلافاصله تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: گروه‌های گشتی مرزبانی به محل اعزام و ضمن شناسایی شناور مورد نظر آن را توقیف کردند که در بازرسی از آن یک چتری حاوی 30 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل به ارزش 750 میلیون ریال که با هدف عرضه به دلالان سوخت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بارگیری شده بود، کشف شد.