kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

توقیف محموله ۵۰ میلیاردی لوازم یدکی در سمنان

سخنگوی تعزیرات حکومتی از کشف محموله ۵۰ میلیارد تومانی لوازم یدکی خودرو در سمنان با گزارش‌های مردمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی گفت: با دریافت گزارش مردمی در مورد اختفای لوازم یدکی در یک انبار، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان سمنان با همراهی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی به محل اعزام شدند.
رایگانی افزود: در بررسی از این انبار مشخص شد که لوازم یدکی خودرو شامل صفحه کلاج، میل لنگ و سوپاپ به ارزش 50 میلیارد تومان در این انبار نگهداری می‌شود.
وی ادامه داد: محموله مذکور موقتا توقیف و پرونده برای بررسی بیشتر در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و مالک محموله به شعبه رسیدگی‌کننده احضار شد. متهم پس از حضور در شعبه ضمن اظهار اینکه فردی دو تابعیتی است؛ اسناد گمرکی مربوط به سال‌های 86 و 89 تا 93 را ارائه کرد که این مدارک قانونی و مورد قبول نبود.
سخنگوی تعزیرات حکومتی اظهار داشت: با توجه به عدم ارائه مدارک قانونی و ثبت نشدن محموله مذکور در سیستم جامع سامانه انبارها، تخلف محرز اعلام و قرار بازداشت این متهم صادر و وی روانه زندان شد.رایگانی در مورد سرنوشت این محموله گفت: این محموله فعلا توقیف شده، ظن به قاچاق و اختفا و گران‌فروشی در این پرونده مطرح است و پس از اثبات قطعی تخلف برابر قانون در مورد این کالاها تصمیم‌گیری می‌شود.