kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

50 زخمی حاصل حمله ارتش اسرائیل به راهپیمایی دریایی ساکنان غزه

هفتمین راهپیمایی دریایی فلسطینی‌ها با هدف شکستن محاصره غزه با مشارکت ۵۵ قایق از بندر غزه به سمت اردوگاه «العوده» در نزدیکی سواحل «زکیم» (در شمال نوار غزه) در حالی برگزار شد که براثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت قایق‌ها دست کم 50 فلسطینی مجروح شدند.

فلسطینی‌ها روزگذشته بار دیگر در اعتراض به محاصره ۱۲ ساله غزه دست به برگزاری راهپیمایی دریایی زدند. این راهپیمایی با مشارکت ۵۵ قایق در سواحل نوار غزه برگزار شد اما در نتیجه حمله قایق‌های ارتش رژیم صهیونیستی و شلیک گلوله‌های جنگی و بمب‌های حاوی گاز‌اشک‌آور به سمت فلسطینی‌ها در سواحل منطقه دست کم 55 تن از فلسطینیان زخمی شدند. المنار در این باره نوشته جوانان فلسطینی ده‌ها لاستیک در حال سوختن را در کوششی برای رسیدن به مرز دریایی اسرائیل، بر روی قایق‌های ابتدایی گذاشتند. پیش از آن، ده‌ها قایق فلسطینی کوشیدند به منطقه مرزی با رژیم صهیونیستی نزدیک شوند که با شلیک اخطار نیروی دریایی این رژیم مواجه شده و عقب‌نشینی کردند.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هم اینگونه به این خبر واکنش نشان داد: «فلسطینیان ساکن غزه پس از ماه‌ها راه‌اندازی بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا، ظاهراً به ابزار دیگری مجهز شده‌اند؛ لاستیک‌های آتش‌زا که موجب نگرانی مقامات اسرائیلی شده است.»
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشتر اعلام کرده بود این اعتراضات ادامه خواهد داشت و مقامات مصر به دنبال اتخاذ اقداماتی برای حل و فصل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها هستند. از 30 مارس گذشته(10 فروردین) منطقه مرزی میان نوار غزه و اراضی‌اشغالی شاهد تظاهرات بی‌وقفه فلسطینیان است که در نتیجه آن حدود 190 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 19000 نفر مجروح شده‌اند.
تظاهرات ضدآمریکایی در رام الله
روز گذشته اما شهر رام الله واقع در کرانه باختری نیز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده فلسطینیان علیه آمریکا بود. این تظاهرات در اعتراض به قطع کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی «آنروا» برگزار شد. معترضان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا این اقدام را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پارچه نوشته‌های زیادی را در جریان تظاهرات با خود حمل کردند که شعارهای ضدآمریکایی
بر روی آنها نوشته شده بود.