kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

شروع فتنه‌ای تازه علیه حزب‌الله لبنان/ پرونده ترور حریری مجددا باز شد!

با پیروزی بزرگ حزب‌الله لبنان در انتخابات پارلمانی و افزایش قدرت این حزب محبوب در لبنان، صهیونیست‌ها توطئه تازه‌ای را علیه این جنبش مطرح و با از سرگیری ناگهانی دادگاه ترور رفیق حریری در لاهه اتهامات جدیدی را به حزب‌الله نسبت دادند!
سرویس خارجی-

در جریان محاکمه غیابی چهار نفر از متهمان در ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان که روز گذشته در دادگاه لاهه برگزار شد، تیم دادستانی مدعی شده که در این پرونده شهید «مصطفی بدرالدین»(از اعضای حزب‌الله لبنان) طراح و دیگر متهمان مجری آن بوده‌اند. این دادگاه همچنین مدعی شده که مصطفی بدرالدین مسئول بزرگی در حزب‌الله بوده و تجربه نظامی‌اش او را به فرماندهی نیروهای این حزب در سوریه رساند و همین تجربه در نحوه مقدمه چینی و اجرای ترور رفیق حریری مشخص شده است. از سوی دیگر وکیل قربانیان حادثه ترور حریری نیز مدعی شده است که «سلیم عیاش» تیم ترور رفیق حریری را که متشکل از ۶ نفر بودند، هدایت می‌کرد. سلیم عیاش هم از اعضای حزب‌الله است.
رفیق حریری ۱۳ سال پیش یعنی ۱۷ بهمن ۱۳۸۳ بر اثر انفجار بر سر راه کاروان موتوری‌اش در بیروت به قتل رسید و رژیم صهیونیستی بیشترین انگیزه و نفع را از این ترور داشته است. اما دادگاه ویژه رسیدگی به ترور حریری، چهار نفر با نام‌های «سالم جمیل عیاش»، «حسن حبیب مرعی»، «حسین حسن عنیی» و «اسد حسن صبرا» را به عنوان متهمان این ترور معرفی کرده است.
پیش از این روزنامه الاخبار نیز در مطلبی نوشته بود تیم دادستانی در دادگاه مذکور قصد دارد دایره اتهامات را گسترده‌تر کند به نحوی که به سطوح سیاسی در حزب‌الله برسد. این اتهامات در حالی صورت می‌گیرد که دبیرکل حزب‌الله لبنان پیشتر در نخستین موضع‌گیری خود نسبت به ادعای دادگاه جنایی بین‌المللی در لاهه، اتهام‌های این دادگاه را «بی‌اعتبار» قلمداد کرده بود. سید حسن نصرالله دادگاه بین‌المللی ترور حریری را تحت اراده آمریکا و اسرائیل خوانده و از فتنه‌ای که ممکن است دامنگیر شیعیان و سنی‌های لبنان شود سخن گفته بود.
نصرالله پیش از این گفته بود آن‌چه رخ خواهد داد، محاکمه بدون حضور متهمان است؛ محاکمه‌ای که رأی آن از هم‌اکنون مشخص است. دبیرکل حزب‌الله حتی اسناد و مدارکی را برملا ساخت که به مشارکت ر‍ژیم صهیونیستی در ترور رفیق حریری گواهی می‌دادند. براساس فیلمی که در اختیار حزب‌الله قرار داشت و از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد، تصاویر هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نشان داده شد که لحظاتی قبل از وقوع ترور رفیق حریری و همراهانش بر فراز آسمان محل حادثه مشغول به گشت‌زنی بودند. پیش از این چند فرمانده ارشد حزب‌الله هم در ارتباط با ترور حریری دستگیر شده بودند که پس از اثبات بی‌گناهی آزاد شدند.