kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها

کاهش محبوبیت ترامپ با سرعت ادامه دارد کسب پایین‌ترین رتبه در هوش و صداقت

نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط دانشگاه آمریکایی«کوئینی پیاک» نشان می‌دهد از نظر رای‌دهندگان آمریکایی رتبه دونالد ترامپ، از نظر صفات شخصیتی از جمله صداقت و هوش به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود نسبت به سال ۲۰۱۶ رسیده است.


«احمق»، «نامتعادل»، «بچه دبستانی» و «دروغگوی لعنتی» تنها بخشی از توصیفاتی هستند که به گفته وودوارد(روزنامه‌نگار کهنه‌کار و افشاگر آمریکایی) آقایان «متیس»، وزیر دفاع آمریکا، «جان کلی» رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق و شمار دیگری از مقام‌های کاخ سفید درباره ترامپ به کار برده‌اند.
  به دنبال آن نیویورک تایمز نیز مقاله‌ای بدون نام منتشر کرد که نویسنده آن خود را یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ معرفی کرده و گفته بود بخشی از جریان مقاومت ضد ترامپ داخل کاخ سفید است. وضعیت ترامپ تنها در کاخ سفید یا رسانه‌های این کشور بحرانی نیست نظرسنجی‌ها نیز همه بر علیه او هستند. هفته گذشته نتایج یک نظرسنجی منتشر شد که نشان می‌داد 60 درصد از مردم آمریکا از عملکرد وی ناراضی هستند. دیروز اما پایگاه خبری «هیل» نتایج نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط دانشگاه «کوئینی پیاک» را منتشر کرد که نشان می‌دهد رتبه ترامپ، از نظر صفات شخصیتی از جمله صداقت و هوش نیز کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی رسیده است.
ایسنا در این باره نوشته، بر اساس این نظرسنجی در پاسخ به این سؤال که آیا ترامپ باهوش است یا خیر ۵۱ درصد از رای دهندگان پاسخ «بله» و ۴۲ درصد پاسخ «خیر» داده‌اند.این پایین‌ترین درجه ترامپ برای چنین سؤالی است که دانشگاه کوئینی پیاک پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی نیز آن را مطرح کرده بود و نسبت به ماه ژوئیه نیز که این آمار برابر با ۵۷ درصد بود کاهش داشته است. در سال  ۲۰۱۶ میلادی ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به این سؤال پاسخ «بله» داده بودند.این نظرسنجی همچنین نشان داده که: «در رابطه با این سؤال که آیا دونالد ترامپ فرد صادقی است یا خیر ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان پاسخ «بله» داده‌اند که پایین‌ترین حد از سال ۲۰۱۶ میلادی است و نسبت به ماه ژوئیه(تیرماه) نیز که این آمار برابر با ۳۸ درصد بود کاهش یافته است. ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین گفته‌اند که به اتهامات مطرح شده در این مقاله مبنی بر اینکه معاونین ارشد ترامپ تلاش می‌کنند تا مانع کارهای افراطی و نادرست وی شوند، باور دارند.
 بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه سی‌ان‌ان میزان محبوبیت ترامپ نیز با شش درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۳۶ درصد رسیده است.دیگر نظرسنجی‌ها که در این رابطه در ماه جاری میلادی انجام شده‌اند میزان محبوبیت ترامپ را بین ۳۸ تا ۴۸ درصد برآورده کرده‌اند.