kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

کوتاه از شهرستان‌ها



تکمیل گزارشات انبار خودرو
تبریز- خبرنگار کیهان:استاندار آذربایجان شرقی خواستار تکمیل سریع گزارشات بازرسی مربوط به بیش از 8000 خودرو انبار ایران خودرو تبریز شد.
مجید خدابخش گفت: هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد احتمال احتکار و یا صدور احکام قانونی فقط باید از مسیر تعزیرات صورت گیرد.
وی اظهار داشت: سازمان‌های متولی می‌بایست گزارشات بازرسی را هر چه سریع‌تر تکمیل و به مراجع ذیربط تحویل دهند تا تکلیف این خودروها روشن و وارد بازار شوند.
برگزاری یادواره شهید
قائم شهر- خبرنگار کیهان:آیین بزرگداشت شهدای کوی موحدین قائم شهر به منظور تجلیل از مقام والای شهدا، با محوریت شهید شاخص محمد صادق رضائی به نام آبروی محله برگزار شد.
این آیین در کوی موحدین قائم شهر که هشت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده در برابر منزل شهید محمد صادق رضائی که در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید برگزار شد.
آبروی محله عنوان یادواره شهدا است که در پاسداشت فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان و نیز تکریم از مقاومت و بردباری خانواده‌های معظم آنها هر چند مدت به مناسبتی در مقابل منزل یکی از شهدا برگزار می‌شود.
حضور عمومی اهالی یک محله و آشنائی و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهید از ویژگی‌های یادواره شهید آبروی محله است.
احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس هیئت رزمندگان اسلام ثارالله همدان با اشاره به روند احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی عنوان کرد: زمین این مجموعه فرهنگی توسط سردار شهید حاج حسین همدانی و مساعدت سپاه پاسداران تأمین شدو پیش از شهادت ایشان قرار بر این بود «حسینیه ثارالله» نام بگیرد اما تقدیر بر این بود که سردار همدانی به فیض عظمای شهادت نائل آید و این مجتمع به نام خود ایشان مزین شود.
محمدعلی پرزاد متذکر شد: کار اجرایی مجتمع شهید همدانی از مهر ماه 95 آغاز شده و تاکنون 25 درصد پیشرفت داشته است و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه در برداشته است.
وی بر اهتمام شهید همدانی بر انجام این پروژه اشاره کرد و گفت: شهید همدانی به دلیل اینکه محل این پروژه در پایین شهر بود بسیار پیگیری کرد و امیدوار بود این مکان مرکزی برای حضور جوانان و نوجوانان پایین شهر باشد و ما نیز امیدواریم با کمک و همت خیرین و عموم مردم بتوانیم هرچه سریعتر این پروژه را به اتمام برسانیم.
احداث طرح‌های عمرانی
هندیجان- خبرنگار کیهان:فرمانده ناحیه سپاه هندیجان از احداث و بازسازی پروژه‌های عمرانی همراه با اعزام بسیجیان گروه جهادی برای خانواده‌های بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام راحل خبر داد.
سرهنگ عبدالحسن بعنونی‌نژاد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی با گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی ناحیه، کارهای خوبی در رفع محرومیت برای خانواده‌های نیازمند شهری و روستایی هندیجان همراه با احداث و بازسازی منازل محروم انجام گرفت.
بعنونی‌نژاد افزود: پروژه ساخت آشپزخانه با مساحت 12 متر و هزینه 4 میلیون تومان برای خانواده بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام راحل با همت گروه‌های جهادی شهید مطور عبادی در روستای کریم‌آباد به پایان رسید.
وی با بیان پروژه بازسازی خانه محروم در هندیجان گفت: با همت بسیجیان گروه جهادی شهید سهراب شکاری یکی از خانه‌های محروم و بی‌بضاعت هندیجان در قالب اردوهای جهادی با هزینه 4 میلیون تومان انجام گرفته شد و برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم سپاه و بسیج در آمادگی کامل قرار دارند.
انتخاب شیمیدان برجسته سال
تبریز- خبرنگار کیهان:دکتر «علی رضا- ختایی» استاد شیمی کاربردی دانشگاه تبریز، از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان «شیمیدان برجسته کشور در سال 97» انتخاب شد.
وی که استاد گروه آموزش شیمی کاربردی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز است و 15 جلد کتاب فارسی و انگلیسی نیز در کارنامه خود دارد، لوح تقدیر این انجمن را به عنوان استاد برجسته شیمی کاربردی ایران دریافت کرد.