kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

برگزاری یادواره 142 شهید بخش کومله لنگرود



رشت- خبرنگار کیهان:
مراسم یادواره 142 شهید بخش کومله لنگرود در صحن آستان امامزاده حسن (ع) این شهر برگزار شد.
در این مراسم رئیس سازمان صدا و سیما گفت: هجمه اقتصادی دشمن علیه ایران تهدیدی است که ما می‌توانیم با ظرفیت‌های موجود در کشور آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.
عبدالعلی عسگری اظهار داشت: امروز ایران در میدان یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار دارد که به لطف خداوند این هجمه اقتصادی باعث خواهد شد ایران در عرصه اقتصادی نیز به یک قدرت بزرگ در دنیا تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه تهدیدهای دشمن علیه ایران با توجه به وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تولیدی فراوان در کشورمان، یک فرصت طلایی در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: هجمه‌های اقتصادی باعث شده تا بهتر نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم و متوجه شویم واردات بی‌رویه به ضرر کشور است.
گفتنی است چندی پیش از فیلم مستند «تا آسمان» که حاوی زندگی‌نامه و شهادت 9 شهید از 6 خانوار در کوچه  «صیقلی» بخش کومله شهرستان لنگرود بود، طی مراسمی در رشت
 رونمایی شد.
این مستند به کارگردانی رضا مسافری و با بازیگری پروانه معصومی با حمایت ستاد یادواره شهدای بخش کومله شهرستان لنگرود ساخته شده است.
سردار کمیل مطیع‌دوست از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از همرزمان این 9 شهید در بخش‌هایی از این مستند، در خصوص شهید غلامرضا صیقلی اظهار داشت: شهید غلامرضا صیقلی و دیگر شهدا بیشتر فعالیت‌های خود را در مسجد انجام
 می‌دادند.