kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
استاندار:

حاشیه‌سازی و بزرگنمایی مشکلات، کمکی به توسعه کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند




یاسوج - خبرنگار کیهان:
تکمیل و افتتاح طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف اولویت مهم کاری تیم مدیریتی استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاشیه‌سازی، جنجال، هیاهو و بزرگ‌نمایی کردن مشکلات، کمکی به توسعه، پیشرفت و رشد استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند.
علی‌محمد احمدی گفت: برنامه پنج ساله توسعه استان تهیه و تدوین شده است و تمام ظرفیت‌ها مسائل و مشکلات استان در آن مشخص شده است.
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جمعیت و مساحت در رده‌های آخر کشور قرار دارد درحالی‌که ازنظر اعتبار و منابع مالی جزو رتبه میانی کشور است.
احمدی تصریح کرد: مدیران و مسئولان اجرایی استان علاوه بر معرفی روز‌افزون ظرفیت‌های استان باید اعتبارات مالی بیشتری را ازطریق تعامل لازم با رایزنی‌ با مسئولان کشوری جذب کنند.
وی گفت: هیچ‌گونه کم‌توجهی به عرصه فرهنگی استان نشده. وضعیت فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در حال بهبود است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در هفته دولت امسال 205 پروژه با اعتباری حدود 218 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
استاندار گفت: کهگیلویه و بویراحمد محیط امنی برای سرمایه‌گذاری است و بسیاری از گره‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف مرتفع شده است که ماحصل آن رشد استان در بسیاری از شاخص‌های ملی بوده است.
احمدی در ادامه تصریح کرد: در بحث پروژه‌های بزرگی مانند پتروشیمی و راه، تلاش کردیم آنها را روی چرخ پیشرفت بیندازیم که ازجمله آنها پروژه پتروشیمی گچساران و جاده پاتاوه به دهدشت است و همچنین در بخش آب 20 میلیارد تومان
 جذب شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار کرد: امسال 200 الی 300 میلیارد تومان از نظام بانکی مستقیم و غیرمستقیم به حوزه تولید تزریق کردیم که ماحصل آن 110 طرح اقتصادی با اعتبار 150 میلیارد تومان در حال کلنگ‌زنی و افتتاح
 است.