kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص):

سامانه باور۳۷۳ با موفقیت روی موشک بالستیک تست شد

امیر سرتیپ دوم محمود ابراهیمی‌نژاد گفت: سامانه باور۳۷۳ با موفقیت روی موشک بالستیک تست شد.

امیر سرتیپ دوم محمود ابراهیمی‌نژاد معاون تحقیقات و جهاد خود کفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: تحریم همیشه بد نیست. در تنگنا قرار گرفتن همیشه بد نیست و این باعث می‌شود خودباوری ما افزایش پیدا کند. این توانمندی از دل همین تحریم‌ها موجب می‌شود؛ هیچ امیدی به کشور سازنده نداشته باشیم و این تجربه در زمان جنگ باعث شد بسیاری از سامانه‌هایی که ساخت آمریکا و انگلیس بودند و هیچ پشتیبانی‌ای از آنها انجام نمی‌شد - که یکی از بزرگترین علت‌های تشکیل جهاد خودکفایی هم قطع همین حمایت‌ها بود-، و این باعث شد که مجموعه توانمند نیروهای مسلح با استفاده از متخصصین خودشان، پنجه در پنجه دشمن سامانه‌ها را ارتقا دهند.
ابراهیمی‌نژاد افزود: سامانه باور- 373 مطمئن‌تر و با اقتدار‌تر از اس- 300 برای کشور است. همین قدر بگویم که یک محصول بومی این اطمینان را به متخصص می‌دهد که هر قطعه‌ای را نیاز داشته باشد را خودمان تولید و استفاده کنیم.
وی در ادامه گفت: باور- 373 زاییده فکر ایرانی است و صفر تا صد آن در اختیار ما است و این بزرگترین امتیازی است که باور به اس- 300 دارد. سامانه باور- 373 می‌خواهد به ما بگوید آنچه را که می‌خواهیم می‌توانیم تولید کنیم. این بزرگترین دستاوردی است که برای نیروهای مسلح و صنایع دفاعی داشته است.
به گزارش تسنیم، معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: سامانه باور۳۷۳ با موفقیت روی موشک بالستیک تست شد.
ابراهیمی‌نژاد اظهار داشت: در کلیه حوزه‌ها بخصوص جنگ الکترونیک نیروهای مسلح توفیقات خوبی را بدست آوردند. این دستاوردها عملیاتی هم شدند.
وی در ادامه گفت: تحقیقات برای ساخت سامانه موشکی پانتسیر ایرانی آغاز شده است.