kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
حجت‌الاسلام رستمی در جمع اساتید گروه معارف اسلامی:

اساتید معارف با همه دانشجویان برخورد پدرانه داشته باشند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اساتید معارف باید با همه دانشجویان برخورد پدرانه داشته باشند. در سیستم دینی، معلم صرفاً ابزار فراگیری دانش نیست و معلم کسی است که فرآیند تربیت را در کنار تعلیم هدفمند انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در سومین نشست سراسری مدیران و اعضای هیئت علمی گروه معارف اسلامی با بیان اینکه فلسفه گروه معارف بیان حقایق دینی است، اظهار داشت: ما و شما به عنوان مجموعه نمایندگان بیان دین در دانشگاه‌ها، رسالت سنگینی به عهده داریم و این رسالت به این معنی نیست که اگر محتواهای کتاب‌های معارف را ارائه دهیم، وظیفه‌ خود را انجام داده‌ایم.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که همه‌ افراد در دانشگاه‌ها به روحانیت نیاز دارند، گفت: اساتید معارف باید با همه دانشجویان برخورد پدرانه داشته باشند. در سیستم دینی، معلم صرفاً ابزار فراگیری دانش نیست و معلم کسی است که فرآیند تربیت را در کنار تعلیم هدفمند انجام می‌دهد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشجو، استاد معارف را نماینده نظام می‌داند، ادامه داد: شما مرزبانان و مجاهدان حریم اعتقادات در جبهه‌ای که به‌‌شدت مورد هجمه است، هستید که باید پاسخگو باشید، چون همه ما مورد سؤال قرار می‌گیریم و اگر در مسئولیت خود کوتاهی کرده باشیم، بخشیده نخواهد شد.
حجت‌الاسلام رستمی خطاب به اساتید معارف اسلامی خاطرنشان کرد: مجاهدت شما را ارج می‌نهیم و از شما تقاضای کمک و هم‌افزایی در این جهاد فرهنگی را داریم. دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که دانشگاه طراز انقلاب اسلامی باشد. باید قدر این دانشگاه انقلابی را بدانیم و برای به وجود آمدن دانشگاه طراز تلاش کنیم.