kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید:

دولت آمریکا علیه ترامپ کودتا کرده است

«استیو بنن»، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید نیز معتقد است در داخل کاخ سفید، کودتایی علیه ترامپ شکل گرفته است.



سرویس خارجی-

با گذشت چند روز از مقاله جنجالی یکی از مقامات ارشد کاخ سفید در روزنامه «نیویورک تایمز» در‌باره شکل‌گیری یک هسته مقاومت در داخل دولت آمریکا علیه ترامپ، هنوز موضوع «کودتا» علیه ترامپ مورد توجه رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی آمریکا و جهان قرار دارد.
استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید نیز در مصاحبه‌ای اذعان کرده دونالد ترامپ، با یک «کودتا» روبه‌رو است. استیو بنن، در واکنش به مقاله منتشر شده در «نیویورک تایمز» به رویترز گفته: «چیزی که شما در آن روز دیدید یک اتفاق جدی بود. این یک حمله مستقیم به نهادها بود. این یک کودتا بود... این یک بحران است. دار و دسته‌ای در میان چهره‌های تشکیلاتی این جمهوری وجود دارند که معتقدند ترامپ برای ریاست ‌جمهوری آمریکا صلاحیت ندارد... این یک اتفاق تقریبا بی‌سابقه در تاریخ آمریکا است.»
تلاش رسانه‌ها برای تحت فشار قرار دادن ترامپ هم کما فی السابق ادامه دارد. وبگاه تحلیلی «نشنال اینترست» آمریکا نوشته: «رسانه‌های خبری مصمم شده‌اند اثبات کنند دونالد ترامپ شایستگی لازم برای ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد...هدف اصلی رسانه‌ها از چنین اقداماتی این است که همه تمرکز واشنگتن را بر روی این مسئله قرار دهند که ترامپ شایستگی لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد. آنها قبلا تا حد زیادی در دستیابی به این هدف موفق بوده‌اند ولی با این کار نتوانسته‌اند از درسی که به راحتی می‌توانستند از انتخابات 2016 بگیرند، عبرت بگیرند. این درس آن است که رسانه‌های خبری دیگر نمی‌توانند تاثیر مهمی در افکار عمومی مردم آمریکا داشته باشند...»
 «استفان والت» نظریه‌پرداز برجسته روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه ‌هاروارد هم در «فارین پالیسی» به جهانی که ترامپ پس از خود به میراث خواهد گذاشت پرداخته: «روزی که رئیس ‌جمهور بالاخره کاخ سفید را ترک کند، همه ما باید به سرعت آماده کنار آمدن با جهانی باشیم که او برای ما به جا می‌گذارد.»