kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
رسوایی تازه سعودی‌ها

پدافند هوایی آل‌سعود به جای موشک‌های انصارالله خانه‌های مردم عربستان را هدفگیری کرد!

پدافند هوایی سعودی در اقدامی مضحک، به جای منهدم کردن موشک‌هایی که انصارالله يمن به سمت نجران شلیک کرده بود، منازل سعودی‌ها را هدف گرفت و ویران کرد. اقدامی که از سوی کاربران شبکه‌های مجازی به سخره گرفته شده است.

رسانه‌های مختلف بارها از عدم تخصص نظامیان سعودی سخن گفته و حتی برخی کارشناسان معتقدند علت شکست عربستان در عرصه‌های مختلف این است که نیروی متخصصی در این کشور برای استفاده از تجهیزات مدرن غربی وجود ندارد. البته برخی نیز معتقدند، بعضی سلاح‌هایی که آمریکا به بن سلمان فروخته، «معیوب» و «از رده خارج شده»‌اند و این مسئله باعث تضعیف هر چه بیشتر سعودی‌ها در صحنه‌های جنگ شده است. یک مورد از این ضعف‌های جنگی حالا در نجران عربستان خود را نشان داده است. به گزارش خبرگزاري صداوسيما، فعالان سعودی با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی، ضمن برملا کردن اقدام پدافند هوایی عربستان و رسوایی سعودی نوشته‌اند، پدافند هوایی سعودی به جای انهدام موشک‌های انصارالله، منازل سعودی‌ها را هدف قرار می‌دهد. مردم عربستان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از خانه‌هایی را منتشر کرده‌اند که بر اثر شلیک‌اشتباهی پدافند هوایی ارتش عربستان، متحمل خسارت‌های سنگینی شده‌اند.
فعالان سعودی می‌گویند، گلوله‌های اصابت کرده به این مناطق مسکونی، متعلق به انصارالله نیست، بلکه موشک‌هایی است که پدافند هوایی عربستان (سامانه پاتریوت) برای منهدم کردن موشک‌های انصارالله شلیک کرده بود؛ اما در این کار ناموفق بود و ‌اشتباها به منازل سعودی‌ها اصابت کرد. برخی دیگر از فعالان سعودی نیز گفته‌اند در نتیجه این‌اشتباه خطرناک، ۲۳ تن زخمی شده‌اند.
 از سوی دیگر، در حالی که اخبار مربوط به تلفات نظامیان در جنگ یمن به شدت از سوی رسانه‌های عربستان سانسور می‌شود، منابع یمنی از هلاکت دست‌کم 434 نظامی سعودی طی هشت ماهه اول سال جاری میلادی در جبهه‌های شمالی یمن (جنوب عربستان) خبر دادند. شبکه المسیره در گزارشی ضمن اعلام این مطلب، افزود، شمار کشته‌شدگان سعودی تنها براساس مشاهدات موجود در میدان نبرد به دست آمده و ممکن است آمار واقعی حتی بیش از این میزان باشد. طبق این گزارش، طی این مدت همچنین 269 نفر از نظامیان سعودی زخمی شدند. این نظامیان در جبهه‌های جیزان، نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان کشته یا زخمی شده‌اند. تلفات سنگین نظامیان سعودی طی سال جاری میلادی، باعث بروز اعتراض‌هایی در داخل کشور عربستان به ویژه در میان شاهزاده‌های خاندان سعودی شده است به نحوی که پایان دادن به جنگ بی‌فایده یمن اکنون به یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم این کشور تبدیل شده است.