kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

اعتراف تحلیلگر صهیونیست به شخصیت هوشمند و کم‌نظیر سیدحسن نصرالله

این بار نوبت تحلیلگران رسانه‌های رژیم صهیونیستی بود که ضمن اذعان به شخصیت کم نظیر سید حسن نصرالله اعلام کنند، سید مقاومت از نظر سیاسی و نظامی «رهبری هوشیار، توانمند و زیرک» است و «به خوبی از نقاط قوت و ضعف اسرائیل آگاه است.»

شخصیت کم نظیر سید حسن نصرالله بار دیگر صهیونیست‌ها را واداشته تا ضمن اعتراف به ویژگی‌های ایشان، ابراز نگرانی جدی نیز کنند. در همین رابطه «عاموس هارئیل» تحلیلگر ارشد رژیم صهیونیستی طی مطلبی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص تحت عنوان «تبلیغات نصرالله» به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله در سالروز آزادسازی ارتفاعات لبنان ‌اشاره کرده که از تزلزل در حالت روانی نظامیان رژیم صهیونیستی پرده برداشته بود.به گزارش تسنیم، «هارئیل» به‌عنوان مثال به میزان تأثیرپذیری رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آن از سخنرانی مشهور دبیرکل حزب‌الله در بنت جبیل در سال 2000 مشهور به خانه عنکبوت ‌اشاره کرده و گفته: «این سخنرانی نشان داد جامعه اسرائیل ضعیف و تحت فشار است و اگر اعراب بدانند چگونه باید ضد اسرائیل وارد عمل شوند، می‌توانند عقب‌نشینی‌های بیشتری را به آن تحمیل کنند.»کارشناس شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در تحلیل سخنرانی‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرده: «نصرالله سخنران برجسته و بسیار باهوشی است و در بسیاری از موارد در تحلیل نقاط ضعف جامعه اسرائیل ‌اشتباه نمی‌کند...نصرالله در سخنرانی اخیر خود نقاط ضعف ارتش اسرائیل را مورد ‌اشاره قرار داد و هرگز اظهارات وی ‌اشتباه نبود.»مجری این شبکه تلویزیونی افزود: «برخی معتقدند که دفتر استراتژیک حزب‌الله، خود نصرالله است. او به دیگران اجازه این کار را نمی‌دهد، بلکه خودش می‌نشیند و مطالب را می‌خواند. او در مصاحبه‌های خود نیز به این موضوع ‌اشاره کرده و گفته که مقداری از زمان خود را صرف مطالعه روزنامه‌ها و دقت در جامعه اسرائیل می‌کند...دبیرکل حزب‌الله لبنان تحلیل‌هایی را مطرح می‌کند که پیش از این مطرح نشده‌اند، علاوه‌بر اینکه از نظر امنیتی توانمندی‌های بالایی دارد.»
در اسرائیل
همه از مرگ می‌ترسند
این شبکه تلویزیونی در ادامه به نقل از «یک کارشناس» صهیونیست گفت:«نخبگان اسرائیلی تلاش دارند فرزندان خود را به یگان 8200 ارتش رژیم اسرائیل بفرستند تا کمتر در جبهه‌ها حضور داشته باشند. اما رهبران مقاومت اصرار دارند فرزندان خود را به جبهه‌های مبارزه بفرستند. چرا که آنها از مرگ نمی‌ترسند...آنها شهادت را یکی از دو گزینه‌ای می‌دانند که اولین آنها پیروزی است. در حالی که در جامعه اسرائیل همه از مرگ می‌ترسند و می‌خواهند فرزندان خود را برای خدمت به دفاتر اداری بفرستند.»