kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* رسانه‌های غربی نشست سران 3 کشور روسیه، ایران، ترکیه را تبلیغات مناسبی برای ایران اسلامی ارزیابی کردند و سعی داشتند اهمیت این نشست را تنها برای ایران و حل اختلافات میان سه کشور خوراک رسانه‌ای برای مخاطبان کنند اما این نکته را متوجه نبودند که رفتار خودشان نشان می‌دهد بی‌صبرانه منتظر اخبار خروجی نشست و تصمیمی هستند که برای آینده سوریه گرفته شده است.
ص. جعفری
* دستگاه قضایی باید با شایعه بی‌شرمانه دو روزنامه زنجیره‌ای درباره زائرین عراقی در مشهد مقدس برخورد محکمی بکند. فتنه‌ای که دشمنان در حال اجرای آن هستند می‌تواند باعث به خطر افتادن منافع دینی و مذهبی پیروان اهل بیت(ع) در دو کشور بشود.
3748---0916
* وقتی مسلمانان گرفتار تحریم شدند سه سال را پیامبر اعظم(ص) با آنان در شعب ابی‌طالب(ع) گذراندند به گونه‌ای که همسر خود را نیز در اثر همین مشکل از دست دادند... حال دولت اگر صداقت دارد و از مردم می‌خواهد با اتحاد و همدلی این برهه را پشت سر گذاریم، پیشنهاد می‌کنم حقوق‌های همه اعضای دولت و مجلس را همانند کارگران به زیر 2-3 میلیون کاهش دهند تا هم درد و رنج مردم را متوجه شوند و هم همانند مردم به حداقل‌ها اکتفا کنند و کشور سروسامان بگیرد! ولی اگر فقط حرف است و حرف است و حرف!!! گرهی باز نخواهد شد!
8495---0911 و امراللهی
* اقدام‌های اخیر حضرت آقا در انتصاب روحانیون جوان، در حقیقت اشاره‌ای است به مسئولان که از وجود جوانان استفاده کنند، که از توان و چالاکی برخوردارند نه از مدیران 60-70 ساله دارای سوابق مدیریتی بسیار ضعیف.
9284---0912
* آقای رئیس‌جمهور اگر صادقانه معتقد به وحدت است از افراد انقلابی متخصص و دلسوز کشور برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده استفاده کند. گفتار و شعار دیگر افاقه نمی‌کند.
6912---0914
* افزایش نرخ دلار، قاچاق سوخت را افزایش داده است و نبود ساز و کاری برای جلوگیری از قاچاق سوخت از کشور باعث شده رانندگان خودروهای سنگین مجبور شوند چند روزی را تا تهیه گازوئیل توقف کنند. بنده به عنوان راننده تریلی پیشنهاد می‌کنم، سهمیه را کاهش دهند و اجازه سوختگیری در روز فقط یک بار امکان‌پذیر باشد، لااقل این طوری سوخت به همه می‌رسد.
2434---0919
* مطابق اخبار اعلام شده در طی یکی دو ساعتی که سایت شرکت خودروسازی سایپا باز بوده حدود 6 میلیون نفر از مردم برای خرید خودرو اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند. خداوند از بعضی از دولتمردان نگذرد که با شوک‌های اقتصادی و کمبودهای ساختگی و مصنوعی همه افراد جامعه را به دلال تبدیل کرده‌اند.
علیمردانی
* خودروسازان داخلی باید شفاف‌سازی کنند که چگونه در سایت ظرف مدت 2 ساعت تمام خودروها ثبت‌نام شده است؟ اصلاً چند نفر از خریداران، مصرف‌کننده واقعی هستند؟
0965---021
* ماجرای احتکار چندین هزار خودرو شرکت‌های دولتی در تبریز حکایت از این واقعیت می‌کند که دست‌های آلوده در خود دولت هستند و با این حرام‌خواری‌ها قصد ضربه‌زدن به اقتصاد کشور و اعتماد مردم به نظام را دارند. حق این است که مسئولین دستگاه قضایی بدون مماشات عوامل این احتکار را به سزای اعمالشان برسانند.
6263---0938
* تا زمانی که مسئولین نمی‌خواهند بپذیرند خودروسازان داخلی مرتکب احتکار شده‌اند و موارد اینچنینی در کارنامه‌شان زیاد وجود داشته است نباید انتظار داشت که مجموعه خودروساز در کشور متعهدانه عمل کند.
9866---021
* دشمنان ایران اسلامی از شرایط اقتصادی کشورمان بسیار خرسند هستند و این اوضاع را به سود خودشان می‌دانند پس می‌توان نتیجه گرفت که افرادی که در کشور عاملان بی‌ثباتی در اقتصاد، قیمت ارز و... هستند، سربازان دشمن‌اند و در جنگ اقتصادی بر علیه مردم ایران هر روز، به هر بهانه‌ای توطئه می‌کنند. واقعاً تعجب‌‌آور است که برخی از نمایندگان مجلس مخالف تشدید حکم این مفسدان هستند. این سؤالی است که اکنون در ذهن اکثر مردم شکل گرفته است.
9019---021
* اینکه آن قدر به اصطلاح آش شور شده که صدای آشپز هم درآمده، حکایت دولت ماست که برخی افراد منصف و کارشناسان اقتصادی حامی دولت اظهار می‌دارند ما این وضعیت را پیش‌بینی و به دولت و شخص رئیس‌جمهور حدود یک سال قبل متذکر شدیم و... چرا پس هیچ اقدامی از سوی دولت ملاحظه نشد؟! خود را به غفلت زدند یا اینکه بعضی‌ها در دولت می‌خواستند اطرافیانشان از سود کلان افزایش ارز بهره‌مند شوند یا عامل دشمن‌اند.
بیگ‌زاده
* آقای همتی رئیس بانک مرکزی می‌گوید ناموس من دلارهای بانک مرکزی است! اما ناموس ملت،‌ زنانی هستند که برای به دست آوردن لقمه نانی تا کمر در مخزن زباله‌ها خم می‌شوند! وظیفه شما این است با پول نفت ملت،‌ نوسانات ارز را کنترل کنید و نگذارید نوامیس ملت بیش از این آسیب ببینند.
مهدی مروی
* از رادیو پخش مستقیم مجلس را گوش می‌کردم که خانم نماینده ناشناخته‌ای به نام سلحشوری صحبت می‌کرد. حیف از خانه ملت که جای امثال شهید مدرس‌ها در آن خالی است! کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شد، ارز به مرز 15 هزار تومان رسید، ‌سکه به مرز پنج میلیون! قیمت مسکن سر به فلک می‌ساید و ازدواج جوانان بیکار به معضل مهمی تبدیل شده و... آن وقت امثال این خانم، دغدغه آزادی سران نفاق از حصر را دارد.
8068---0912
* سه‌شنبه 97/6/13 وقتی نماینده‌ای به نام سلحشوری در مجلس صحبت می‌کرد فقط به نظرم پرچم آمریکا را روی میزش کم داشت!
1300---0912
* خانم سلحشوری در تاریخ 97/6/13 در نطق پیش از دستور اظهار داشت برای بهبود اوضاع اقتصادی، باید نیروهای نظامی به پادگان‌ها برگردند! به ایشان که گویا از نظر دانش و شم سیاسی دچار کاستی هستند عرض می‌شود، کشور به تلاش اقتصادی نیروهای انقلابی و کسانی که قانون اساسی آنان را به حفاظت از دستاوردهای انقلاب امر کرده است نیاز دارد. نه آنها به کار اقتصادی؟! در ضمن اگر اقتدار اینها نبود الان جای امثال شما به جای مجلس یا مخفی‌گاه و یا خانه‌های عوامل داعش بود. آیا در جمع نمایندگان، واقعاً عنصر انقلابی وجود ندارد که پاسخ این نفوذی‌های لانه کرده و ستون پنجمی‌ها را بدهند؟!
قاسمی- تهران
* یک نماینده‌ای روز 97/6/13 گفت قصد دارد در استان اردبیل کانون فرهنگی تفریحی ایجاد کند! با سابقه‌ای که از این عناوین داریم عرض می‌کنم این استان از استان‌های ولایتمدار و مفتخر به ارادت ویژه به ساقی دشت کربلا حضرت ابوالفضل(ع) است. لطفاً آن را مثل برخی از دیگر شهرها آلوده نکنید.
بهبودی
* چرا پوشک بچه باید چند روز در صدر اخبار کشور باشد؟ موضوع مشابه بعدی که قرار است رخ دهد کدام کالا خواهد بود؟ چرا به جای یک اقدام مثبت در کنترل بازار شاهد هرج و مرج بیشتری هستیم؟ دستگاه‌های بازرسی و نظارتی در طی این سال‌ها چه کار می‌کردند که برنامه‌ای برای مقابله با جنگ اقتصادی ندارند؟
خوبرو
* پوشک بزرگسال به 120 هزار تومان رسید و گیر هم نمی‌آید. خواهرم کر و لال و فلج است... خودم هم بازنشسته با زیر 2 میلیون حقوق و جوان بیکار! چگونه می‌توانم از عهده مخارج زندگی‌ام با این درآمد برآیم؟!
رجب‌پور
* با این بی‌تدبیری‌های دولت در حفظ ارزش پول ملی (ریال) و افزایش روزافزون قیمت ارز و سکه، فکر می‌کنم بعضی از افراد اگر دستشان می‌رسید واحد پول کشور را نیز از ریال به دلار تغییر می‌دادند.
6712---0935
* دولت اگر واقعا توان کنترل قیمت ارز و سکه را ندارد این کار را همانند کشف کالاهای احتکاری به بسیج واگذار کند.
وحیدی
* بعضی از مشکلات اقتصادی ساختگی است. گویا عده‌ای مردم را گروگان گرفته‌اند که به هر قیمتی شده مذاکره با آمریکا انجام گیرد. ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که 6 ماه بعد دولت ایران پای میز مذاکره خواهد آمد البته این خواب او تعبیر نخواهد شد ولی هیچ بعید نیست که آن کارها و این اظهارنظر با هماهنگی باشد.
2486---0935 و 5364---0912