kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
فارین پالیسی:

اسرائیل درگیر جنگی مخفی علیه ایران است ولی به اهدافش نمی‌رسد

یک مجله آمریکایی در گزارشی با‌اشاره به «جنگ مخفی» رژیم صهیونیستی علیه ایران در سوریه نوشت که دستیابی اسرائیل به اهدافش بعید است.

مجله آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی تحت عنوان «گسترش جنگ مخفی اسرائیل علیه ایران» نوشت: اسرائیل به طور کامل به نبرد در سوریه ملحق شده، اما مشخص نیست که اسرائیل بتواند به هیچ یک از اهداف خود در آنجا برسد.
این گزارش با بیان اینکه «به تازگی مشخص و واضح شده است که اسرائیل درگیر جنگی مخفی علیه ایران در سوریه است» این جنگ را شامل حملات هوایی و کار اطلاعاتی، کشتار هدفمند عنوان کرده و هدف آن را خروج «نیروهای ایران و متحدانش» از سوریه خواند.
فارین پالیسی افزود: با توجه به راهبرد اسرائیل، دستیابی به این هدف بعید است. اما هدف کمتر از آنکه ایجاد اختلال در تحکیم و تقویت ایران در سوریه است، قابل رسیدن است.
این گزارش نوشت که اسرائیل حملات خود علیه مواضع ارتش سوریه و حزب‌الله را افزایش داده است و عنوان کرد که این اتفاقات از زمان کمرنگ شدن «شورش» در سوریه رخ داده است.
به گزارش تسنیم، فارین پالیسی نوشت: تا زمانی که شورش شبه نظامیان(بخوانید اقدامات گروهک‌های نیابتیِ تکفیری تروریستی) وجود داشت، اسرائیل راضی بود و از کنار نظاره‌گر بود.
این گزارش به رابطه اسرائیل با تروریست‌ها در قنیطره‌اشاره کرد و نوشت: هدف ارتباط با شورشیان در قنیطره برای حصول اطمینان از این بود که جنگ تا مرز بلندی‌های جولان نرسد.
فارین پالیسی پیشتر و در گزارشی دیگر از کمک اسرائیل به تروریست‌ها در سوریه خبر داده بود. این گزارش نوشته بود که رژیم صهیونیستی در قالب برنامه‌ای مخفیانه اقدام به تسلیح و تأمین مالی دست‌کم 12گروه از تروریستها در جنوب این کشور کرده است.