kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال

ماجرای جریمه ۷۰۰ هزار دلاری استقلال
در حالی که بحث‌هایی درباره جریمه ۷۰۰ هزار دلاری استقلال برای مطالبات پروپئیچ مطرح شده، هنوز نامه‌ای در این خصوص به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است. در حالی که رسانه‌ها خبر از جریمه ۷۰۰ هزار دلاری آبی‌ها برای مطالبات پروپئیچ منتشر کرده‌اند، تاکنون نامه‌ای به دست فدراسیون فوتبال نرسیده است. اگر باشگاه استقلال توسط فیفا خاطی شناخته و محکوم به پرداخت جریمه به مهاجم دو فصل پیش خود شود، باید نامه‌ای طی دو نسخه به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه استقلال ارسال شود که این کار تاکنون انجام نپذیرفته است.البته به نظر می‌رسد این خبر صحت داشته باشد زیرا مدیربرنامه‌های این بازیکن کروات نامه‌ای را که قرار است فیفا برای فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال صادر کند منتشر کرده است. سهیل مهدی، مسئول کمیته مجوز حرفه‌ای‌گری در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: مسئولیت پرونده ۱۶ باشگاه لیگ برتری با من است. درباره پرونده این بازیکن کروات هم باید بگویم که تاکنون نامه‌ای به فدراسیون و به دست من نرسیده است.با وجود تاخیر در ارسال این نامه توسط فیفا، به نظر می‌رسد باشگاه استقلال باید خود را آماده جریمه‌ای تازه کند زیرا شواهد نشان‌دهنده آن است که مهاجم کروات استقلالی‌ها پس از فصل اول قراردادش، نتوانست مطالبات سال دوم قرارداد خود را دریافت کند و بدون دریافت پول از ایران خارج شد. استقلالی‌ها فرصت کمی برای رفع مشکلات خود دارند زیرا فرصت کمی تا پایان مهلت AFC برای رضایت طلبکاران و پرداخت مطالبات آنها باقی مانده است. اگر آبی‌ها موفق به انجام این کار نشوند، از لیگ قهرمانان فصل آینده حذف خواهند شد.
داستان ادامه دار پرسپولیس و دایی
حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، به پیشکسوتان این باشگاه قول داد که بدهی‌های موجود مشکلی را برای باشگاه پرسپولیس ایجاد نخواهد کرد و تا پایان وقت اداری امروزهمه بدهی‌ها تسویه خواهد شد. گرشاسبی دیروز در جشن هواداران پرسپولیس که با حضور جمعی از پیشکسوتان و هواداران این باشگاه برگزار شد، در دیدار با پیشکسوتان باشگاه در مورد مشکلات باشگاه توضیحاتی را ارائه کرد. پیشکسوتان در مورد بدهی باشگاه به سه تن از طلبکاران که در صورت تسویه نشدن، پروانه حرفه‌ای باشگاه لغو خواهد شد، ابراز نگرانی کردند. گرشاسبی هم در پاسخ به نگرانی این پیشکسوتان اعلام کرد که طلب آرام طبع و همامی پرداخت شده و طلب علی دایی (حدود 2 میلیارد تومان)هم که از همه سنگین‌تر است، فردا(امروز) پرداخت خواهد شد تا دیگر مشکلی سرخپوشان را برای حذف از آسیا تهدید نکند.
توضیحات فتاحی درباره دیدارهای سرخابی‌ها در هفته ششم
مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: لغو دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان برابر مقررات و بخاطر حضور 6 ملی پوش ‏استقلال و برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انجام شد.‏ سعید فتاحی در مورد اینکه باشگاه نفت مسجدسلیمان مدعی است که با لغو دیدار ‏با استقلال موافق نیست گفت: وقتی یک تیم بنا به دلایلی تغییر روز یا ساعت یک مسابقه را دارد در این شرایط باید تیم حریف با ‏این درخواست موافقت کند اما در مسئله بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان شرایط متفاوت است و این بازی براساس مقررات لغو ‏شده است ولی در خصوص بازی پرسپولیس و نساجی با توجه به اینکه تیم پرسپولیس یک بازیکن در اردوی تیم ملی داشت، تیم ‏نساجی باید با تغییر روز بازی موافقت کند که بعد از موافقت تیم نساجی این دیدار در روز چهارشنبه 21 شهریور 97 در ساعت ‏‏18:40 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.‏