kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
فرمانده پدافند هوایی تهران :

ایران امن‌ترین آسمان را دارد

فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران گفت: بهره‌برداری از انواع سامانه‌های پدافندی به روز و کارآمد باعث می‌شود بگوییم آسمان ایران در منطقه امن‌ترین آسمان است.

امیر سرتیپ بیژن ساعدی فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران با‌اشاره به سیاست گذاری کلان قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برای پایش موثر و مستمر آسمان کشور، نظارت‌های دقیق براساس مقررات هوانوردی در بخش‌های حوزه مسئولیتی فرودگاه‌ها گفت: بحران‌هایی که در کشورهای اطراف اتفاق افتاد، همچنین مسائلی که در شبه جزیره کریمه بین روسیه و کشورهای متناظر ایجاد شد والبته بحرانی که در کشور‌های سوریه و عراق رخ داد، امنیت آسمان آن کشورها با مشکل روبرو شد. در این شرایط با توجه به دقت نظر پدافند هوایی کشور، آسمان ایران به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه شناخته می‌شود.
وی در ادامه به موضوع پرواز هلی شات‌ها و پهپادهایی بر فراز تهران و واکنش پدافند هوایی در چند سال گذشته‌اشاره کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با راهبری ستاد کل نیروهای مسلح یک دستورالعمل ویژه‌ای را به همه استانداری‌ها ابلاغ کرد، مبنی بر اینکه هر سازمان و شخصی بخواهد پرنده بدون سرنشین برای امور مربوط به خود به پرواز در بیاورد می‌بایست با پدافند هوایی آن منطقه هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. از طرف دیگر پدافند هوایی در بخش کشف این هلی شات‌ها از سامانه‌های مدرن راداری و سامانه‌های اپتیک بهره‌برداری کرده است؛ این پهپادها کاملا در رصد و‌اشراف اطلاعاتی سازمان پدافند هوایی قرار دارد.اینکه شما مانند چند سال پیش دیگر صدایی یا خبری در این خصوص نمی‌شنوید به این دلیل است که این پهپادها و هلی شات‌ها کاملا در کنترل ما هستند و به صورت هماهنگ با مجموعه سامانه یک پارچه پدافند هوایی، سازمانها که نیاز به استفاده از این سامانه‌ها دارند، مجوز لازم را دریافت و فعالیتشان را انجام می‌دهند و با متخلفین نیز به شیوه‌های مدرن و جدید برخورد می‌شود.
وی در گفت‌و‌گو با مهر با‌اشاره به اینکه نیروهای مسلح در تولید تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسیده و در مقابل تهدیدات کاملا مستقل عمل می‌کنند تاکید کرد: دائما در حال به روز کردن، بهینه‌سازی و کارآمد کردن تجهیزاتمان متناسب با تهدیدات روز هستیم و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که بتوانیم تجهیزات و سامانه‌های پدافندی بومی را به دیگر کشورها صادر کنیم.